محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور تا دقايقي ديگر در صحن علني مجلس حاضر شده و سخنراني خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور تا دقايقي ديگر در صحن علني امروز(چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي حاضر شده و سخنراني خواهد كرد.

***احمدی‌نژاد در استماع نظرات نمایندگان مختار است/ جلسه فردا "سخنرانی" نخواهد داشت

بر اساس اين گزارش عبدالرضا مصری عضو هيئت رئيسه بهارستان در گفتگو  با باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور "‌احمدی‌نژاد‌" در جلسه امروز (چهارشنبه 27 دي‌)  گفت: این حضور از ساعت 8:30 تا 10 خواهد بود و مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور می‌تواند پس از نطق خود جلسه را ترک کرده و یا به اظهارات نمایندگان توجه کند كه این اختیار با رئیس‌جمهور است و ممنوعيتي بر آن وجود ندارد.

 وی در ادامه با بیان اینکه جلسه فردا، سخنرانی نخواهد داشت، تصريح كرد: پس از نطق رئیس‌جمهور، نمایندگان می‌توانند در خصوص مسائل مطرح شده از سوی وی اظهار‌نظر کنند و‌ روال کار مجلس مانند روزهای پیشین خواهد بود.


***اميدواريم احمد‌ي‌نژاد در مجلس از "ادبيات فاخر" استفاده كند‌/ رئیس‌جمهور هم سخنان نمایندگان را بشنود

همچنين محمدرضا باهنر عضو ديگر هيئت رئيسه نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص چگونگی سخنرانی نمایندگان در جلسه حضور احمدی‌نژاد در مجلس گفت: اینکه چه کسانی و چه تعدادی از نمایندگان در این جلسه سخنرانی خواهند کرد، بستگی به نحوه حضور رئیس‌جمهور دارد.

وی تصریح کرد: نمایندگانی از کمیسیون‌‌های تخصصی و مربوط به حوزه سخنرانی احمدی‌نژاد در جلسه علنی سخنرانی خواهند کرد که این افراد در روز چهارشنبه و همزمان با حضور رئیس‌جمهور در مجلس مشخص خواهند شد.

نایب رئیس مجلس در ادامه به حضور یک و نیم ساعته احمدی‌نژاد در جلسه علنی اشاره کرد و گفت: مجلس جای گفت و شنود بوده و  توقع داریم رئیس‌جمهور تامل داشته باشد و حرف‌های نمایندگان را نیز بشنود و در صورت سوال برخی از نمایندگان به سوالات آنان نیز پاسخ دهد.

نماینده تهران با بیان اینکه امیدواریم ماجرای حضور سال گذشته رئیس‌جمهور در مجلس تکرار نشود، گفت: ان‌شالله رئیس‌جمهور از ادبیات فاخر استفاده کرده و با تعامل برخورد کند.

باهنر همچنین در خصوص محور سخنان احمدی‌نژاد در جلسه علنی چهارشنبه گفت: طبق اعلام رسمی دولت، رئیس‌جمهور حول مسائل جاری کشور سخنرانی خواهند کرد ولی ما حدس می‌زنیم مسائل اقتصادی و فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها محور سخنان محمود احمدی‌نژاد باشد.


رئيس‌جمهور در نشست تعاملي چهارشنبه به نظرات نمايندگان گوش دهد

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به درخواست کتبي رئيس‌جمهور براي حضور در مجلس گفت: قرار است جلسه روز چهارشنبه هفته آينده مجلس با رئيس‌جمهور يک جلسه تعاملي باشد که در آن نمايندگان نيز فرصت اظهارنظر داشته باشند .

وي در ادامه درباره سخناني از معاون پارلماني رئيس‌جمهور مبني بر اينکه احمدي‌نژاد پس از سخنراني، مجلس را ترک خواهد کرد، افزود: طرح اين موضوع تنها در حد گفت و شنود است و مطلبي به صورت رسمي اعلام نشده و اگر قرار به برگزاري جلسه تعاملي مجلس و دولت باشد بايد رئيس‌جمهور نيز در اين نشست تعاملي به اظهار نظر نمايندگان گوش دهد.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس با بيان اينکه علني يا غيرعلني بودن جلسه روز چهارشنبه 27 دي‌ماه مشخص نيست، خاطر نشان کرد: معاون پارلماني رئيس‌جمهور در اظهارات خود خواستار برگزاري جلسه علني شد اما رئيس‌جمهور در جلسه با مجمع نمايندگان خراسان رضوي از يک جلسه غيرعلني صحبت کرده بود.

وي در ادامه در خصوص زمان حضور رئيس‌جمهور در اين نشست اظهار داشت: به صورت رسمي ساعت خاصي اعلام نشده و رئيس‌جمهور مي‌تواند بين ساعت 8 تا 12 در مجلس حضور يابد.

سبحاني‌نيا در پايان و در پاسخ به اين سوال که آيا با توجه به شائبه‌هاي به وجود آمده هيئت‌رئيسه جلسه‌اي در خصوص چگونگي برگزاري اين نشست برگزار خواهند کرد يا خير؟ گفت: جلسه هيئت‌رئيسه مجلس در روز دوشنبه برگزار خواهد شد که در اين نشست اين مسئله نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار