رئيس مجلس شوراي اسلامي بااشاره به طرح تشکيل سازمان مفاسد اقتصادي گفت: اين طرح مراحل پاياني خود را طي مي‌کند و ما در تلاشيم تا در آن جرايم اقتصادي داراي گستردگي و پيچيدگي را مورد توجه قرار دهيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشيه نشست مشترك با وزير و مسئولان وزارت جهاد كشاورزي در جمع خبرنگاران گفت: در اين جلسه درباره بهبود کيفيت محصولاتي که به مردم عرضه مي‌شود، بحث و بررسي شد.

وي در ادامه افزود: همچنين چگونگي حرکت به سمت بهره‌برداري از محصولات ارگانيک و بهبود شرايط در تمامي ابعاد مورد بررسي قرار گرفت .

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سلامت مردم موضوع بسيار مهمي است، خاطر نشان کرد: در اين جلسه مقرر شد کارگروهي متشكل از مسئولين ذيربط تشکيل شده تا استانداردهاي لازم براي محصولاتي که به مردم عرضه مي‌شود را بررسي كرده و روش‌هاي اجرايي آن نيز ديده شود، در صورت لزوم مجلس نيز براي آن بودجه در نظر مي‌گيرد.

 لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر حضور احمدي‌نژاد در مجلس و احتمال آماده‌سازي فضا براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در اين جلسه گفت: من رجال‌الغيب نيستم و نمي‌دانم که ايشان در اين باره چه برنامه‌اي دارند اما رئيس‌جمهور  پيشنهاد کرد که گزارشي از مسائل کشور به مجلس ارائه دهد که کار خوبي است.

*** دولت بايد علاوه بر بودجه سالانه بودجه چنددوازدهم ارائه كند

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر احتمال ارائه بودجه در 27 دي ماه تصريح کرد: چنين بحثي تاکنون مطرح نشده است اما اصولا بايد 15 آذر بودجه به مجلس ارائه مي‌شد و اکنون دولت بايد دو نوع بودجه يعني بودجه کل کشور و بودجه چند دوازدهم را ارائه دهد.

نماينده قم در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر مبارزه با مفاسد اقتصادي و تشکيل سازماني در اين راستا گفت: چند ماهي است که مرکز پژوهش ها و مراکز تخصصي ديگر روي اين موضوع کار کردند و الان بررسي‌هاي نهايي در حال انجام شدن است و به نظر بنده گام موثري درباره جلوگيري از مفاسد اقتصادي است و ما در اين جا بيشتر جرايم اقتصادي که از لحاظ حجم داراي گستردگي بوده و يا پيچيدگي‌هايي داشتند را مورد توجه قرار داديم.

لاريجاني همچنين در پاسخ به سوالي درباره حوادث اخير عراق گفت: اين حوادث ابعاد گوناگوني دارد و موضوعي يک وجهي نيست و خطي که از بيرون تلاش مي‌کند مسائل داخلي عراق را بر هم زند، ديده مي‌شود لذا بايد تلاش کرد با توجه به شرايط منطقه و تاثيرگذاري عراق در اين عرصه اين کشور بتواند اوضاع خود را سامان دهد.

رئيس مجلس همچنين تصريح کرد: اختلافات ممکن است بر کشور عراق لطمه بزند چرا که دشمنان اين كشور در تلاشند تا اختلاف افکني کرده و مشاجراتي را براه بياندازند.

***پيشنهادي براي پيوستن به2+1 نداشته‌ام

لاريجاني در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا تاکنون از شما درخواست شده است که به ائتلاف انتخاباتي 1+2 بپيونديد، گفت: تاکنون پيشنهادي نشده و بنده نظري درباره اين گروه ندارم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لاريجاني روز گذشته و در همايش ملي «نقش مبارزه با جرايم اقتصادي در جهاد اقتصادي» به ضرورت تشکيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي در کشور اشاره کرد و گفت: اين مهم طبق قانون اساسي بايد متصل به قوه قضاييه باشد و همچنين بخش‌هاي اطلاعاتي کشور همچون سازمان بازرسي کل کشور و ديوان محاسبات نيز در آن حضور داشته باشند.

وي تصريح کرد: براي تشکيل چنين سازماني نياز به اتصال به قوه قضاييه بوده و بخش‌هاي نظارتي کشور موظف به کمک هستند و همچنين افرادي متخصص و مشاورين اقتصادي قوي در آن مشغول خواهند شد که البته اين موضوع مي‌تواند گسترش داشته باشد.

لاريجاني تاکيد کرد: شايد لازم باشد طرح يک سازمان مبارزه با فساد اقتصادي را مدون کنيم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار