علیرضا مجیدی در وبلاگ يک پزشک نوشت:کودکان بومی، در این مدارس از سخن گفتن به زبان بومی، بازداشته می‌شدند و قوانین سفت و سختی در مورد خواب، لباس پوشیدن و غذا خوردن آنها وجود داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،این دست‌بندهای فلزی کوچک، تاریخچه تأسف‌برانگیزی دارند.

این دست‌بندها در موزه و مرکز فرهنگی دانشگاه ملی بومیان آمریکا در هسکل نگهداری می‌شوند.

در قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم، کودکان بومیان آمریکا در مدارس ویژه‌ای نگهداری و آموزش داده می‌شدند، با این هدف که آنها به اصطلاح متمدن شوند و ظاهر و رفتاری یکسان با دیگر انسان‌ها پیدا کنند.

کودکان بومی، در این مدارس از سخن گفتن به زبان بومی، بازداشته می‌شدند و قوانین سفت و سختی در مورد خواب، لباس پوشیدن و غذا خوردن آنها وجود داشت. به آنها کار و کسب‌های ساده‌ای آموزش داده می‌شد، تا این گروه «مشکل‌»ساز به شهروندان رام تبدیل شوند.

گاهی خانواده‌ها، کودکنشان را با میل خود به این مدارس می‌فرستادند، اما گاهی هم کودکان به زور از خانواده‌ها جدا می‌شدند. این دست‌بندها به دست‌های بچه‌هایی که هنگام جدایی، سر و صدا می‌کردند، زده می‌شد. موزه هسکل، زمانی یک مدرسه بچه‌های بومی بود و برای خودش زندانی داشت که در آن بچه‌هایی که از قوانین تخطی می‌کردند، تنبیه می‌شدند.

کسی که این دست‌بند را به موزه اهدا کرده است «شین موری» نام دارد، او زمانی که هشت-نه ساله بود، این دستبند را از پدربزرگش گرفت و سال ۱۹۸۹ به موزه اهدا کرد

پدربزرگ شین، یک کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم بود، مادربزرگ او یک بومی آمریکا اهل اوکلاهما بود. شین حدی می‌زند که این دست‌بند متعلق به مادربزرگش بوده است.

برچسب ها: هسکل ، بومی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.