دبيركل اتحاديه دوم دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اينكه مراجع مسئول در جمهوري اسلامي، تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد را انجام مي‌دهند، گفت: تنها در يك فضاي آرام، بدون تشنج، عادلانه و بدون غوغاسالاري، اين موضوع به نتيجه مي‌رسد.

حامد دلفاردي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به آغاز بررسي پرونده تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اظهار داشت: با توجه به گستره واحدها و مراكز و مناطق دانشگاهي و حجم وسيع مبادلات مالي كه به واسطه توجه مردم به اين نهاد علمي در اختيار دانشگاه آزاد قرار گرفته، بايد تفحص درباره تخلفات اين دانشگاه به صورت همه‌جانبه اعم از مسائل مالي، آموزشي و سياسي باشد.

وي افزود: مدت بسياري است كه موضوع تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد در تريبون‌هاي مختلف مطرح مي‌شود اما با توجه به شناخت از مجموعه اين دانشگاه و نگاه به فضاي سياسي كشور و تأكيد مقام معظم رهبري بر وحدت، دانشگاه آزاد نيز از اين قاعده مستثني نيست و بايد مورد بازرسي قرار گيرد.

دلفاردي، تصريح كرد: دانشگاه آزاد از منابع بيت‌المال است و در كنار همه مراكز اداري، مورد تحقيق و تفحص قرار مي‌گيرد، لذا اين مسأله خاصي نيست كه عده‌اي آن را بزرگ كرده و يا درصدد ممانعت از آن بوده‌اند.

دبيركل سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا)، با بيان اينكه به بركت انقلاب شكوهمند در همه مقاطع جمهوري اسلامي، تحقيق و تفحص از نهادها موضوع عجيبي نبوده، گفت: توقع انجام تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد از دير زماني وجود داشته اما به دليل حاشيه‌ها و غوغاسالاري احزاب و اشخاص مختلف، اين قضيه به تعويق افتاد.

وي افزود: مراجعي كه در جمهوري اسلامي براي تفحص از سازمان‌ها مسئوليت دارند، تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد را انجام مي‌دهند، اما تنها در يك فضاي آرام، بدون تشنج، عادلانه و بدون غوغاسالاري، اين موضوع به نتيجه مي‌رسد.

دلفاردي تصريح كرد: همه مسائل دانشگاه آزاد اعم از خرد و كلان، مالي، آموزشي، سياسي و بحث سوءاستفاده از مدارك در فضايي آرام بررسي مي‌شود، اما اعلام نتايج آن نبايد در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري، التهابي را به جامعه وارد كند و بايد مدبّرانه باشد، لذا اگر خلافي صورت گرفته، آمرين و عاملين آن بايد پاسخگو باشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دلفاردی ، تفحص ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار