خالی شدن جایگاه فرهاد دانشجو در هیات امنای دانشگاه آزاد سبب شده است تا برخی تلاش‌‌هایی را برای جایگزین کردن جاسبی بجای دانشجو در هیات امنای دانشگاه آزاد آغاز کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از رجا نیوز خالی شدن جایگاه فرهاد دانشجو در هیات امنای دانشگاه آزاد سبب شده است تا برخی تلاش‌‌هایی را برای جایگزین کردن جاسبی بجای دانشجو در هیات امنای دانشگاه آزاد آغاز کنند تا به این ترتیب، تلاش جریان مدیریتی گذشته دانشگاه آزاد که تلاش کرده بود همزمان با تصویب اساسنامه جدید به نوعی تعداد نفرات وابسته به خود را در هیات امناء افزایش دهد، از این طریق و اینبار جاسبی را نه با معرفی هیات موسس به ریاست هاشمی رفسنجانی که با رای شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد جمع هیات امناء دانشگاه آزاد کند.

دکتر حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این خبر را با اشاره به مباحث جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرده و افزود: از زمانی که دکتر دانشجو رییس دانشگاه آزاد شده است باید شخص دیگری در هیئت امناء این دانشگاه جایگزین وی شود تا دکتر دانشجو به کارهای خود رسیدگی کند. در این خصوص با مطرح شدن گزینه جاسبی به عنوان عضو جایگزین دکتر دانشجو در هیات امناء، بسیاری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عضویت جاسبی نظر خود را اعلام کرده بودند ضمن اینکه آقای احمدی‌نژاد نیز در مورد عضویت جاسبی نظر داشت.
وی که با خبرگزاری آنا گفتگو می‌کرد، ادامه داد: برخی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی از جمله بنده مخالف عضویت جاسبی در هیئت امنای دانشگاه آزاد بودیم و فردی که بجای آقای جاسبی برای عضویت در هیات امناء پیشنهاد شد، دکتر کبکانیان بود که آشنایی کاملی با آموزش عالی دارد.
کچوئیان اظهار داشت: ‌البته آقای احمدی‌نژاد نیز اعلام کرد رای گیری انجام نشود و هر دو این افراد به عضویت هیات امناء دانشگاه آزاد در بیایند که در این خصوص اعتراض شد و اعلام شد که این اقدام مستلزم تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌ بالاخره رای گیری بین این دو نفر انجام شد ولی بعد از رای گیری متاسفانه اعتراضی مطرح شد که فردی که عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد می ‌شود نباید مناصب دولتی داشته باشد.
کچوئیان با بیان اینکه کبکانیان در برخی از شوراها عضویت دارند ولی مناصب دولتی ندارد، افزود: این اعتراض مطرح شده، موجب شد که آراء اخذ شده خوانده نشود و این در حالی بود که اختلاف آراء زیاد بود به نحوی که کبکانیان 19 رای و جاسبی 8 رای را کسب کرده بود.
وی گفت: آقای احمدی نژاد آراء را نخواند و اعلام کرد که باید مسئله بررسی حقوقی شود و بررسی آن به بخش حقوقی سپرده شد که آیا نامزدی کبکانیان برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد مشکل داشته یا نداشته است.
کچوئیان با اشاره به این موضوع که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده اساسنامه‌‌ای که مربوط به این موضوع می‌شد، خوانده نشد، افزود:‌ اگر جاسبی عضو هیات امناء دانشگاه آزاد شود زیر مجموعه‌ی اعضای هیات امنا نصف ـ نصف می‌شود و در این صورت هیات امنا به دست آقای هاشمی می‌افتد و رای و نظر وی حاکم شده که با این تفاسیر نباید انتظار داشت هیات امناء بتواند کاری انجام دهد و دست دکتر دانشجو نیز بسته خواهد شد.
وی در خصوص سرانجام رای گیری‌ جلسه آینده برای عضویت کبکانیان در هیات امنای دانشگاه آزاد و موضوع دارا بودن سمت دولتی وی گفت:‌ جلسه آینده موضوع بررسی می‌شود و معلوم می‌شود وی سمت اجرایی نداشته است ضمن اینکه موضوع ورود جاسبی به هیات امنا در حالت طبیعی منتفی است مگر اینکه اتفاقات خاصی بیافتد که پیش بینی ناپذیر است.
کچوئیان گفت: البته اگر جاسبی عضو هیات امنا دانشگاه آزاد شود زحمات ما بر باد می‌رود و نباید انتظار تغییری در دانشگاه آزاد را داشته باشیم.
درخواست اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشکیل هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد
دکتر کچوئیان به سخنان یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برخی از ابهامات مالی موجود در دروه مدیریت جاسبی بر دانشگاه آزاد اشاره کرده و گفت : یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائلی را مطرح کرد و در این خصوص به موارد و مشکلات زیر مجموعه‌ی اتفاق افتاده در دانشگاه آزاد اشاره شد. در این بحث ادعا شد که عبدالله جاسبی ماهانه از دانشگاه حقوق 4 و 15 میلیون تومانی دریافت می‌کرده و خانه‌ بزرگی در خیابان شهید کلاهدوز به وسعت 900 متر به اندازه هزینه‌ یک دانشگاه که در حد یک کاخ است، داشته و هنوز هم در آن خانه زندگی می‌کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: همچنین در جلسه گفته شد که جاسبی غیر از محافظ، 2 راننده دیگر داشته است ضمن اینکه موضوع دانشگاهی در لندن مطرح شد که اصلا در آن کشور دانشگاهی وجود نداشت و مهدی هاشمی در حدود 15 میلیون ماهانه حقوق می‌گرفت.
وی گفت: همچنین کمک‌هایی که جاسبی به روزنامه آفرینش دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌کرد از موضوعات دیگر بود که این کمک‌ها مبنای قانونی نداشت. و این در حالی بوده است روزنامه آفرینش مربوط به دانشگاه آزاد نیست و مربوط به برادر جاسبی است.
کچوئیان افزود: در جلسه اعلام شد که باید به این موارد رسیدگی شود و هیئت تحقیق و تفحص برای بررسی این موضوعات تشکیل شود ضمن اینکه مسئله بدهی‌های دانشگاه آزاد از دیگر موضوعات مطرح شده بود که به دنبال این موضوع درخواست تحقیق و تفحص داده شد و جاسبی از این موضوع استقبال کرد . اما جاسبی در خصوص 2600 میلیارد بدهکاری اعلام کرد چنین موضوعی صحت ندارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که دوران دکتر دانشجو حسابرسی دقیقی در اسفند ماه در خصوص این بدهی صورت گرفت و معلوم شد که این بدهی وجود داشته و دارد.
کچوئیان افزود: برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از احمدی‌نژاد رئیس جمهوری درخواست کردند که هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد تشکیل شود اما احمدی نژاد گفت که هیئت امنای دانشگاه آزاد برای این کار است اما ما اعلام کردیم هیئت امنا کار خود را انجام می‌دهد و باید هیئت تحقیق و تفحص در این زمینه تشکیل شود و مسائل را بررسی کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار