مسئول بسيج دانشگاه علامه طباطبايي گفت: تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد داراي اهميت خاصي است و شفاف‌سازي امور مالي اين دانشگاه از مهمترين موارد آن است.

مصطفي ملائي مسئول بسيج دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصويب تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس اظهار داشت:‌ با توجه به حساسيت و اهميت مسئله بيت‌المال و شهريه‌اي که دانشجويان بابت تحصيل خود پرداخت مي‌کنند، در ابتدا لازم است شفافيت مالي در حساب‌هاي سال‌هاي گذشته اين دانشگاه صورت گيرد. 

وي در ادامه با تأکيد بر امور مالي دانشگاه ادامه داد: همانطور که شاهد بوديم اين دانشگاه بودجه کلاني را به نام واحد آکسفورد هزينه کرده بود در حالي که اين واحد اصلا وجود خارجي نداشته است و اين مسائل بايد کاملاً شفاف شود. 

مسئول بسيج دانشگاه علامه افزود: اين دانشگاه با توجه به شهريه بالايي که از دانشجويان دريافت مي‌کند بايد کيفيت تحصيلي، محيط مناسب و اساتيد مجرب را براي آنان فراهم کند در حالي که در گذشته شاهد حضور علي کردان به عنوان يکي از اساتيد اين دانشگاه بوديم که مدرک تحصيلي وي از شفافيت برخوردار نبود. 

ملائي تصريح کرد: فرهاد دانشجو رئيس فعلي دانشگاه آزاد اعلام کرده است که اين دانشگاه مبلغ زيادي بدهکار است، در حالي که اين امر با توجه به درآمدهاي اين دانشگاه که از طريق شهريه‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي احتمالي به دست مي‌آيد، همخواني نداشته و بايد وضعيت آن مشخص شود.
 
وي از مهدي هاشمي نام برد و يادآور شد: اين شخص به عنوان يکي از اعضاي هيات رئيسه دانشگاه، کارنامه مالي دقيقي ندارد که اکنون نيز در حال پيگيري است. 

ملائي با اشاره به حرف و حديث‌هايي که در مورد اعطاي مدرک بدون پايه و اساس در اين دانشگاه وجود دارد، افزود: در زمينه ضوابطي که براي دانشجويان، اساتيد و مدارک آن‌ها وجود دارد نيز بايد تحقيق و تفحص صورت گيرد تا صحت و سقم اين مسائل مشخص شود. 

مسئول بسيج دانشگاه علامه در پايان تصريح کرد:‌ رئيس فعلي دانشگاه آزاد قول داده بود که شهريه‌ها را 20 درصد کاهش دهد، پس اگر ميزان شهريه‌هاي قبلي به طور غيرمعمول بالا بوده است بايد علت آن  بررسي شود تا با تحقق کاهش شهريه‌ها، افراد زيادي بتوانند با صرف هزينه کمتر، فرصت بيشتري براي تحصيل داشته باشند. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، تفحص ، بودجه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار