رئيس جمهور گفت: چه کسی می‌تواند ادعا کند حقوق ملت خود را کامل ادا کرده است؛ مشکل آنها حقوق بشر نیست، پیشرفت و اقتدار ماست. البته ما هم نباید به دست آنها بهانه بدهیم. دشمنان بدانند که ملت ایران دست آنها را به طور کامل خوانده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور در بخش ديگري از اظهارتش در صحن علني امروز مجلس گفت: همه مي‌دانيم که موانع ساختاري در اقتصاد ايران وجود دارد که مشکل آفرين است.

وي در ادامه به موضوع تحريم‌ها اشاره کرد و گفت:‌ موضوع دوم عبارت است از تحريم دشمن، يک ملتي که مي‌خواهد مستقل، سرافراز زندگي کند دشمن نمي‌خواهد دشمنان نمي‌خواهند ما پيشرفت داشته باشيم اين باور همگاني است و با همين اقدامات سازنده‌اي که مجلس، دولت و ملت انجام مي‌دهند مخالف‌اند.

وي ادامه داد: امروزه سياست‌مداران جهاني هم به اين باور رسيده‌اند، بهانه آنها براي دشمن با ما موضوع هسته‌اي و حقوق بشر است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در موضوع هسته‌اي ما بارها توضيح داديم و فکر نمي‌کنم براي دنيا نقطه ابهامي باقي مانده باشد اما در موضوع  حقوق بشر وقتي ما دفاع مي‌کنيم از کشور معني‌اش اين نيست که ما در تامين حقوق انسان‌ها مشکلي نداريم و حقوقي ضايع نمي‌شود، چرا مي‌شود اما کم و زيادش هم مورد بحث ما نيست اما انقلاب ما که حامل انقلاب اسلامي هستيم يک مورد ظلم هم اضافي است، اما مگر وضع آنها و دنيا چگونه است، چه کسي مي‌تواند ادعا کند که حقوق ملتش را به صورت کامل ادا کرده است، مشکل اصلي آنها حقوق بشر است يا پيشرفت واقتدار ما؟ البته ما نيز نبايد بهانه به دست آنها بدهيم.

رئيس جمهور در ادامه اظهار داشت: من مطمئن هستم که ملت بزرگ ايران با دست قدرت خويش که دست قدرت خدا است تمام نابه‌ساماني‌ها، بدرفتاري‌ها و مظالم را خودش اصلاح خواهد کرد، اما دشمنان بايد بدانند که اين ملت دست آنها را به طور کامل خوانده است، آنها به اين بهانه به ما فشار آورده‌اند و مدعي هستند که سنگين‌ترين تحريمها را اعمال کرده‌اند، محدوديت فروش نفت تحريم بانک مرکزي و مبادلات پولي از جمله اقدامات آنها بوده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: قطعا تحريم‌ها مشکلاتي را به وجود مي‌آورد که بايدچاره انديشي کنيم آنها مي‌خواهند از يک طرف به مردم فشار بياورند و از مردم انتقام بگيرند و از طرف ديگر مي‌خواهند بودجه کشور را تحت فشار بگذارند تا روند پيشرفت کشور مختل شود، البته من اينجا نمي‌خواهم ابعاد طراحي و تلاش آنها را تشريح کنم، ولي همه مي‌دانند که آنها گام به گام دارند همه توان خود را به کار مي‌گيرند براي فشار به ملت ايران و در دنيا هم تقريبا هيچ مقاومتي در مقابل آنها وجود ندارد.

رئيس جمهور در ادامه باز به موضوع تحريم‌ها اشاره کرد و گفت: تحريم‌ها به طور طبيعي باعث يک سلسله مشکلات مي‌شود، اول کاهش سرعت رشد کشور، وقتي مبادلات مشکل پيدا مي‌کند ترازها به هم مي‌خورد منابع مختل مي‌شود سرعت رشد کشور کاهش پيدا مي‌کند، دوم فشار به بخش‌هاي وسيعي به مردم است که اين موضوع جز اهداف اصلي دشمنان است، نوسانات قيمت برخي افزايش قيمت‌هاي خارج از قاعده به بخش وسيعي از مردم که درآمد ثابت دارند فشار ايجاد مي‌کند، اخلال در تجارت خارجي، فاصله طبقاتي، فعاليت‌هاي کاذب در اقتصاد رشد مي‌کند که اين موضوع از اثرات تحريم است، البته توليد وابسته به درآمد ارزي هم دچار مشکل مي‌شود و آسيب مي‌بيند، البته شما مي‌توانيد موضوعات ديگري نيز به اين موادي که بنده گفتم اضافه کنيد.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه سوالم اين است که چه بايد کرد گفت: شايد ما الان نتوانيم در اداره دشمن براي دشمن با خودمان تغييري ايجاد کنيم، اما چه کار بايد کرد، در برخورد با تحريم سه جهت گيري کلي وجود دارد ، جهت گيري اول ادامه وضع موجود است، يعني چه ادامه وضع موجود؟ بالاخره آنها حمله کرده‌اند و ما بسيج شده حملات آنها را دفع مي‌کنيم راه ديگري مي‌بندند و ما راه جديدي پيدا مي‌کنيم فشار مي‌آورند ما سعي مي‌کنيم فشار را خنثي کنيم، طراحي مي‌کنند ما با طراحي جديد طراحي آنها را دور مي‌زنيم، جهت گيري دوم

 
وي دومین مشکل عدم پیشرفت کشور را تسلیم در برابر دشمن دانست و اظهار داشت: البته هم چنین موضوعی هیچ گاه نخواهد بود چرا که خوب می‌دانیم همه کسانی که در این جلسه حضور دارند از هم چنین امری به دور هستند و ایجاد تحول ساختاری ظرفیت سازی در میان اقشار و ملموس کردن دشمن برای مردم از راههای جلوگیری فشار در هنگام انفعال است.

احمدي نژاد در ادامه افزود: با همدلی و همکاری می‌توان هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد یعنی نقاط ضعف خود را شناخت و این نقاط ضعف را تبدیل به فرصت سازنده در اقتصاد کرد چرا که امروز دشمن نقاط ضعف ما را شناخته و از همان نقطه به ما فشار می‌آورد دشمن نقاط ضعف ما را طراحی و تحریک می‌کند و از همان به ما ضربه می‌زند.

رئیس‌جمهور اولین راه جلوگیری از ضربه دشمن از لحاظ اقتصادی را این گونه تبیین کرد و گفت: در اقتصاد ما مسیر جریان ثروت و سرمایه بیش از 50 سال است که نیروی انسانی کارآمد در جهات خاصی شکل گرفته است و از مناطق دور به مناطق مرکزی‌تر می‌آید.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: از یک نقطه دورتر به لحاظ دهک‌های درآمدی به جیب دهک‌های بالا به دهک‌های بالاتر می‌آید به لحاظ نوع فعالیت‌ اقتصادی به سمت سفته بازی و اقتصاد کاذب می‌رود که این در نگاه سرمایه‌دار توجیه می‌شود ولی در نگاه مکتبی ایران که همه از حقوق مساوی برخوردارند قابل قبول نیست .

وی از منحصر شدن عرصه اقتصاد به افرادی معدود که ایجاد فساد می‌کنند گلایه و بیان کرد: عرصه اقتصاد محدود به افراد خاص نیست و این به ارز نفتی که در دست کسان خاص محدود شده است می‌توان اشاره کرد اصل اقتصاد کشور به چند هزار نفر خاص منحصر شده و نقطه ضعف این امر سیستم بانکی کشور است و این مسئله نه در مدیران بلکه سیستم اقتصادی کشور است.

رئیس‌جمهور به اقدامات انجام شده در کشورمان در جهت رفع محرومیت اشاره و اظهار داشت: در جهت رفع دهک‌های پایین سهام عدالت، مسکن مهر، بهسازی روستاها در نقطه مقابل دهک‌های پایین که پول آن‌ها به جیب دهک‌های مرکزی می‌رود صورت گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار