فرماندار بوکان گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی باید در راستای مقابله با مواد مخدر و ریشه‌کن کردن این مواد افیونی تداوم پیدا کند.

حسن عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برای اینکه اقدامات مقابله‌ای در ارتباط با مواد مخدر مؤثر واقع شود لازم است برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و به آموزش پدران و مادران توسط انجمن اولیای و مربیان و همفکری اساتید دانشگاه توجه شده و از مراکز مشاوره بخش خصوصی کمک خواسته شود همچنین همکاری روحانیان جلب شود.

وی برخورد صحیح و ایجاد ارتباط صمیمی با فرزندان، تشویق جوانان به ورزش و توسعه فضاهای ورزشی، همکاری روحانیون، مربیان آموزشی مدارس را از جمله راهکارهای مؤثر در ریشه‌کن کردن مواد مخدر دانست و گفت: راهکارهای مختلف و مؤثر برای کاهش معضل اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی باید مطالعه شده و به طور دقیق مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار بوکان مساعدت اقشار مختلف مردم برای پاکسازی مناطق آلوده را خواستار شد و افزود: مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مواد افیونی به طور مستمر تلاش می‌کنند که در سایه مدیریت مقام معظم رهبری، ایثارگری نیروهای نظامی و امنیتی همچنین حمایت مراجع قضایی موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است.

وی به دلیل افزایش مصرف شیشه توسط جوانان اظهار نگرانی کرد و گفت: برای آگاه‌سازی خانواده‌ها از خطرات مواد مخدر باید فیلم آموزشی تدوین کرد که برای عملی شدن این موضوع لازم است دستگاه‌های دیگر و افراد متخصص همکاری کرده و در تیراژ وسیع در سطح شهرستان توزیع شود که امیدوار هستیم در ارتقای سطح آگاهی مردم مؤثر واقع شود.

فرماندار بوکان به لزوم انجام آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و شوراهای روستا و دهیاران می‌توان در این زمینه گام برداشت و اطلاعات وسیعی را به جوانان و خانواده‌های آن‌ها منتقل کرد./س

برچسب ها: مواد مخدر ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.