وکيل مشهور مصری و از شخصيت هاي بارز اين کشور با تاکید بر توانمندی های ایران، و ستایش ایستادگی اسلامی کشورمان در برابر قدرتهای استکباری دنیا بر وجود وحدت داخلی در ایران تاکید کرد و مانع تراشان در برابر جمهوری اسلامی ایران را انسان های عاجز دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، دکتر "دمرداش عقالی" وکيل مصری و یکی از سران این کشور که رئیس سابق دادگاه تجدید نظر قاهره نیز بوده است تاکید کرد شایعات راجع به مظلومیت اقلیت سنی در ایران بی پایه و اساس بوده و در ایران بین اکثریت و اقلیت عدالت بر قرار است.

وی با اشاره به کنفرانس جدایی طلبانه ای که چند روز پیش در قاهره توسط گروهک های ضد ایرانی بر پا شده بود افزود: در ایران شیعه و سنی برابرند و اهل تسنن از تمام حقوق مدنی و اعتقادی برخوردارند آنان در انتخاب ریاست جمهوری داری نقش مؤثر بوده، دارای جنبش های سیاسی و همچنین دارای نمایندگان پارلمانی هستند و در شورای اسلامی ایران نیز اعل تسنن صاحب رای و نفوذنذ پس برگزاری یک چنین نشست های دلیل عقلانی ندارد.

وی تاکید کرد یک چنین اتهاماتی بر ایران اسلامی وارد نیست چرا که اگر این سخنان بی پایه و اساس ذره ای صحت داشت ما شاهد این همه پیشرفت ایران نبودیم، اگر ایران از یکپارچگی داخلی برخوردار نبود نمی توانست یک تنه در مقابل استکبار بایستد و به پیشرفت های علمی دست بیابد که مصر و ترکیه و امثال این دو حتی فکر آن پیشرفت هم به دهنشان خطور نکرده است.

دمرداش با تاکید بر نقش مهم ایران در حال و آینده سیاسی دنیا و حمایت همیشگی کشورمان از مصالح کشورهای منطقه ابراز داشت: روی آوردن ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارسی به کشورهای اروپایی و کمک گرفتن از ناتو و مانع تراشی برای دولت و ملت مسلمان ایران یک تلاش کورکورانه و احمقانه از سوی انسان های عاجز برای رویارویی با ایران توانمند است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار