مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: نباید انتظارات از رسانه یک‌جانبه و یک‌طرفه باشد چرا که رسانه‌ها به تعامل دو سویه در تمام حوزه‌ها نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عبدالله مددی در مراسم گشایش اولین نمایشگاه وقف در اردبیل اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های اجرایی از رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و ... انتظار انعکاس اخبار و رویدادها و عملکردشان را دارند در حالی که گاه خودشان در برابر رسانه حاضر نیستند به تعهداتشان عمل کنند.

وی تصریح کرد: در این اوضاع و احوال که رسانه‌ها با مشکلات و تنگناهای بسیار روبه‌رو هستند، نباید این مجموعه پرتلاش را متهم کرد که در امر تبلیغ، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ضعیف عمل می‌کند در حالی که یقین داریم که اکثر رسانه‌های استان اردبیل حتی بالاتر از وسع و توانشان شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا به رسالت عظیم و سنگین خود در امر اطلاع‌رسانی عمل کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم در انجام تعهدات و وظایف خود درست و شایسته عمل کنیم که انتظاراتمان به حق و در یک تعامل دو سویه منطقی و فراگیر باشد وگرنه نمی‌توان به صورت یک‌جانبه از رسانه انتظار حرکتی شاق، گسترده و فراگیر داشت.

مددی به محدودیت منابع مالی، تجهیزاتی و دیگر لوازم مورد نیاز رسانه به ویژه صدا و سیما اشاره کرد و ادامه داد: ما امروز به دلیل تحریم‌ها بسیاری از امکانات و تجهیزاتمان را چند برابر قیمت سال گذشته آن هم با دور زدن تحریم‌ها خریداری می‌کنیم و سعی داریم در امر اطلاع‌رسانی از قافله عقب نمانیم اما اینکه عده‌ای رسانه‌ها را متهم به کم‌کاری و کم‌توجهی کنند جای گلایه و نهایت بی‌انصافی است.

وی یادآور شد: رسانه‌ها در فصول و زمان‌های مختلف اقدام به ترویج و تبلیغ امر وقف کردند و در این زمینه توانسته‌اند افراد مختلف جامعه را به این امر ترغیب کنند که ضرورت دارد از تلاش بی‌وقفه آنها قدردانی شده و خسته نباشیدی به آنها گفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل به تکامل بلوغ جامعه در مورد توجه به امر وقف و ماندگاری آن اشاره کرد و گفت: وقف تنها در حوزه مسایل مالی نیست بلکه وقف جان بزرگ‌ترین ارزش را دارد به طوریکه شهدای ما تیزبین‌ترین انسان‌های روزگار هستند که با وقف جان خود بهترین سرمایه‌هایشان را همیشگی کردند.

مددی ضرورت راه‌اندازی ستاد ویژه و کارگروه خاص حوزه وقف و رسانه را یادآور شد و افزود: ما پیشنهاد می‌کنیم مجمع واقفان رسانه در این استان راه‌اندازی شود تا انتظارات متقابل رسانه از اوقاف و امور خیریه و این مجموعه از رسانه‌ها به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد تا کارها به یک سرانجام مطلوب و مناسب برسد/س 

برچسب ها: اردبیل ، انتظارات ، از ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.