فرماندار کامیاران گفت: دشمنان هجمه‌هایی را علیه دین و آیین ما آغاز کرده‌اند که مقابله با آن با ساز و کار اداری صرف امکان‌پذیر نیست بلکه باید تمام جامعه را در آن درگیر کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی‌عسگر روحانی صبح امروز در جلسه ستاد احیای شهرستان کامیاران اظهار داشت: گسترش و عمق بخشیدن به آموزه‌های دین راه اجرای برنامه‌های توطئه‌ای دشمنان را می‌بندد لذا لازم است تا ساز و کاری فراهم شود که برنامه‌های ما به سمت گسترش آموزه‌های دین و ترویج آنها در جامعه برود.

به گفته فرماندار کامیاران، فریضتین امر به معروف و نهی از منکر یکی از برنامه‌های خداوند برای جلوگیری از انحرافات و ممانعت از بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی است که نهادینه کردن فرهنگ آن جامعه را از گزش دشمنان مصون می‌دارد.

روحانی امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه اساسی و حیاتی برای تداوم زندگی سالم مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که در اجرای برنامه‌ها از قرآن به عنوان قانون اساسی مسلمانان و معنویات بهره ‌بگیریم به یقین که در برابر توطئه‌های استکبار و سایر دشمنان دین و نظام اسلامی در امان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تبلیغ مسائل دینی هم نباید در قالب مکان‌های خاص خلاصه شود بلکه ادارات و ارگان‌هایی چون ستاد احیا باید زمینه را برای ورود برنامه‌ها به داخل اجتماع و دخیل دادن مردم در آنها فراهم کنند و این بهترین روش برای مقابله با توطئه نرم دشمنان است.

فرماندار کامیاران اذعان داشت: مردم ما بیشتر از آنچه که دشمنان تصور می‌کنند در صحنه حضور دارند چرا که در این مدت 33 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که در دفاع از آرمان‌های دین اسلام و نظام کوتاه نمی‌آیند و این مهم‌ترین مسئله برای مقابله با برخی انحرافات است.

وی در ادامه بر حساسیت ویژه بر روی اعضای منتخب شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: باید از افرادی شاخص و موثر در این شوراها استفاده شود چرا که آنها خود باید الگوی رفتاری و گفتاری جامعه باشند تا برنامه‌های ستاد از اثرگذاری بالایی برخوردار باشد.

دبیر ستاد احیای شهرستان کامیاران هم در این جلسه به برنامه‌های این ستاد اشاره کرد و برگزاری مستمر جلسات شوراها، اجرای طرح تذکر لسانی توسط ضابطین و ناصحین، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری و اجرای طرح گفتمان‌های دینی در مدارس را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

محمدرضا شرفبیانی اضافه کرد: توزیع کتابچه‌هایی در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات ماهانه اخلاق مدیران و ساماندهی ضابطین قضایی از دیگر برنامه‌های این ستاد در سال جاری بوده است./ج1

برچسب ها: جامعه ، شورا ، نهی از منکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.