"گرهارد شرودر" صدر اعظم پيشين آلمان، آنگلا مرکل صدر اعظم کنوني اين کشور را فاقد شهامت سياسي دانست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شرودر در مصاحبه با روزنامه ولت زونتاگ گفته است: مرکل از تصميمات ناخوشايند اجتناب مي کند.
 
صدر اعظم سابق آلمان، از حزب سوسيال دموکرات که از سال 1998 تا 2005 در راس دولت آلمان قرار داشت، مي گويد: مرکل به علت ترس از شکست در انتخابات شهامت اتخاذ تصميمات ناخوشايند را ندارد.
 
شرودر  افزوده است: مسئولان سياسي حق دارند بخواهند دوباره در انتخابات پيروز شوند اما اين نبايد باعث شود به علت قرار گرفتن در دوره انتخاباتي، تصميمات مهم سياسي بلاتکليف بماند.
 
شرودر مي گويد : سبک سياست مرکل هرگز امکان اصلاحات اجتماعي را ميسر نمي سازد.

مرکل که ميزان محبوبيتش به طور بي سابقه اي افزايش يافته است، مي خواهد در انتخابات پارلماني پاييز امسال براي سومين بار به صدر اعظمي آلمان برسد. 

حزب دموکرات مسيحي در نظرسنجيها از حزب سوسيال دموکرات  جلوتر است و حتي ميزان محبوبيت مرکل آنقدر زياد است که هيچ صدر اعظمي پس از جنگ جهاني دوم نتوانسته است با او برابري کند. 

اما رقيبان سياسي مرکل وي را متهم مي کنند سياستهاي کشور را بدون برنامه يا چشم انداز سياسي مديريت مي کند و تصميمات خود را روز به روز مي گيرد. 

شرودر قانون اصلاح بازار کار را آغاز کرده بود که به علت نارضايتي که ايجاد کرده بود به قيمت شکست  وي در انتخابات سال 2005 تمام شد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار