رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان:با حمایت اتاق بازرگانی اصفهان نهادهای مالی نوین در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  مصطفی متین راد در جمع اعضای این کمیسیون تصریح کرد:این شرکت با هدف تامین مالی واحدهای تولیدی و بازرگانی استان اصفهان از محل سرمایه‌های جاری بنگاه‌های اقتصادی تشکیل می‌شود.

وی با مقایسه روش‌های تامین مالی در سایر کشورها نسبت به ایران گفت:در سایر کشورها 80 درصد تامین مالی از طریق بازار سرمایه صورت می‌گیرد و تنها 20 درصد از طریق بانک‌ها انجام می‌شود و این در حالیست که این نسبت در ایران برعکس است.

وی خواستار فعال‌تر شدن بازار سرمایه در ایران شد و گفت:بازار سرمایه با جذب نقدینگی موجود در نزد مردم می‌تواند برای واحدهای تولیدی و بازرگانی تامین مالی کند.

وی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در موضوع تامین مالی را بسیار دانست و گفت: راه اندازی شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری در این راستا که نقدینگی مورد نیاز این واحدها را تامین کند بسیار مورد نیاز است.

متین راد از مراحل مقدماتی تعیین هیات امنای صندوق سرمایه گذاری اصفهان خبر داد و گفت:هیات امنای تاسیس شرکت سرمایه گذاری به زودی معرفی می‌شود.وی تصریح کرد:فعالان اقتصادی با سرمایه گذاری در این شرکت‌ها نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی را با برطرف می‌کند.

عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه گفت:در قانون برنامه پنجم توسعه شرکت‌های تامین مالی مورد تاکید قرار گرفته است.

«مسعود گلشیرازی تشکیل صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری را لازمه تامین نقدینگی شرکت‌های تولیدی در شرایط کنونی دانست و گفت:اصفهان به تنهایی ظرفیت تشکیل چندشرکت تامین سرمایه دارد.

وی اضافه کرد:اگر بخش خصوصی بخواهد از وابستگی مطلق تامین مالی به بانک‌ها رها شود چاره‌ای جز تشکیل صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری ندارد.

بازار سرمایه جزو بخش‌هایی که مورد حمایت قانونی است.گلشیرازی نقش مدیر عامل و هیات امنا را در موفقیت شرکت‌های سرمایه گذاری مهم و اثرگذار دانست.

« رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در این جلسه گفت: تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری می‌تواند شرکت‌های دانش بنیان را در تامین نقدینگی برای طرح‌های خود کمک کند.

محمود شیخ زین الدین»تعیین هیات امنای اولیه برای تشکیل صندوق و شرکت سرمایه گذاری لازم دانست و گفت:این صندوق  و شرکت می‌تواند در بخش‍های صنعتی و کشاورزی تاثیرگذار باشد و نیاز مالی فعالان این بخش را برطرف کند./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.