رونمايي از نخستين خودروي طراحي شده توسط متخصصان جوان کشور، ايران را در زمينه طراحي خودرو از شرکت هاي خارجي بي نياز کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌ايمان مقصودي عضو تحريريه هفته نامه دنياي خودرو و سر طراح اين خودرو با اعلام اين مطلب گفت: خودروي مذکور مطابق با استانداردهاي جهاني و با هدف ارائه به بازارهاي خارجي طراحي شده و اين براي اولين بار در کشور است که يک نشريه خودرويي با برگزاري مسابقه، بهره گيري از استعدادهاي خلاق و استفاده از امکانات صنعتي کشور، نسبت به چنين کاري اقدام مي کند.

به گفته مقصودي، طراحي اين خودرو که پيتون نام دارد 100 درصد از ايده اوليه تا ساخت نمونه پروتوتايپ در داخل و توسط بخش خصوصي انجام شده و برخي از اعضاي تحريريه هفته نامه دنياي خودرو به طور مستقيم در آن شرکت داشته اند.
 


مقصودي با اشاره به اينکه اعضاي تيم اين پروژه از مقام آوران در مسابقات جهاني طراحي خودرو و همچنين از فارغ التحصيلان رشته هاي مکانيک و طراحي هستند، افزود: اين خودرو، يک اتومبيل سدان در کلاسC است که در طراحي آن راحتي خانوارها ملاک عمل قرار گرفته و قابليت نصب موتورهاي 1600و 1800سي سي بر روي آن وجود دارد.
 
احمد عاليفر، مديرعامل شرکت توليدي دنتوس تهران نيز که از حاميان اصلي اين پروژه بودهف در اين زمينه گفت: کلاسc، کلاس خودروهاي متوسط است که در حال حاضر بيشترين آمار فروش را درسطح جهان در اختيار دارد و خودروي پيتون نيز در اين کلاس است.

به گفته عاليفر، پيتون خودرويي منحصر به فرد و 100 درصد ايراني در کلاس سدان چهاردر خانوادگي سمگنتc است و مي توان گفت: با ساخت آن در داخل شاهد انقلابي در زمينه طراحي خودروهاي ايراني خواهيم بود.

وي يادآور شد: ساخت نمونه مشابه اين خودرو در خارج از کشور توسط شرکت هاي خودروسازي جهان بالاي 150 هزار دلار هزينه دارد و اين در حالي است که خودرو با استفاده از امکانات موجود در کشور تنها با هزينه اي در حدود يکصد ميليون تومان طراحي و ساخته شده است./عب

برچسب ها: انقلاب ، طراحی ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار