علت اصلی پیر شدن پوست به میزان تماس با نور خورشید در طول عمر بستگی دارد.

دکتر سپیده خداوردی، متخصص پوست، مو در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت:  علت اصلی پیر شد پوست به میزان تماس با نور خورشید در طول عمر بستگی دارد.

وی افزود: تیرگی پوست صورت اگر به دلیل اثرات ناشی از تابش اشعه ی آفتاب باشد برای روشن شدن  پوست صورت و رفع تیرگی صورت روش های مختلفی وجود دارد.

استفاده از ترکیبات روشن کننده پوست و نیز استفاده از روش های مختلف لایه برداری می تواند به تدریج سبب روشن شدن پوست شود.

وی عنوان کرد: رنگ پوست افراد مانند بسیاری از صفات دیگر یک ویژگی ارثی که به فرد ارث رسیده است و به همین دلیل روشنی پوست افراد با هم متفاوت است.

خداوردی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، اجتناب از تماس مستقیم و محافظت با نور آفتاب در هر سن مفید است حتی پوست هایی که در اثر تماس با نور آفتاب دچار آسیب شده اند با رعایت نکات حفاظتی پوست می توان از پیشرفت آسیب ها جلوگیری کرد.

خداوردی در پاسخ به اینکه آیا کرم های حاوی اسید میوه می توانند سبب برداشتن لایه های سطحی پوست شوند افزود: این کرم ها می توانند تا حدی سبب روشن شدن پوست و نیز از بین بردن چروک های ریز سطحی پوست شوند.


تاثیر این کرم ها زیاد نیست و اثر آن ها بسیار ملایم است

وی گفت: 3 نوع ماسک توصیه می شود که از شر سلول های مرده و جوش های صورت خلاص شویم و هم کمی به صورتمان استراحت دهیم و مواد مغذی برایش فراهم کنیم.
1- ماسک سفیده تخم مرغ
2- ماسک عسل با بادام
3- ماسک نشاسته
نکته مهم این است که در هنگام استفاده از ماسک سعی کنید از صحبت کردن ، خندیدن خودداری کنید زیرا باعث به وجود آمدن چین و چروک می شود./ح
برچسب ها: پوست ، آفتاب ، ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار