با توجه به بارش شدید برف و کولاک طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه راه حدود 700 روستا در کردستان مسدود شده که بازگشایی راه های روستایی با حضور نیروهای راهداری همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از نیمی از راه های مسدود شده بازگشایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، فرمانده پلیس راه استان کردستان گفت: به دنبال بارش شدید برف و کولاک طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته در استان کردستان راه های اصلی و فرعی زیادی در این استان مسدود شد که با گذشت 24 ساعت همچنان تلاش برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده به ویژه در مناطق روستایی ادامه داد.
وی افزود:بارش شدید برف به حدی بود که اکثر راه های بین شهری در این استان نیز به دلیل کولاک و برف زیادی مسدود بود که البته تا ساعات پایانی روز جمعه اکثر راه های بین شهری در کردستان بازگشایی شد.
نادری اضافه کرد: راه های روستایی در شهرستان های سقز، بانه، دیواندره، سروآباد، مریوان و شماری از راه های روستایی سنندج به دلیل بارش های زیاد مسدود شده بود که روز گذشته و با تلاش های صورت گرفته بیش از نیمی از راه های مسدود شده بازگشایی شده و تلاش ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.
وی با اشاه به لزوم تردد با زنجیر چرخ در گردنه های صعب العبور استان کردستان به دلیل یخ زدگی و وجود برف عنوان کرد: از رانندگان وسائل نقلیه انتظار می رود که قوانین راهنمایی و رانندگی را به بهترین شکل ممکن در راستای مقابله با وقوع حوادث و تصادف احتمالی رعایت کنند.
امدادگران جمعیت هلال احمر سقز تنها در طول دو روز هزار و 500 مسافر گرفتار در برف و کولاک را نجات و در محل های مناسب اسکان داده اند.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به وضعیت بارش های صورت گرفته در شهرستان های مختلف گفت: بیشترین مقدار بارش برف در مریوان، سروآباد و بانه گزارش شده است و پیش بینی می شود هوای استان کردستان از فردا تا اواخر هفته آینده پایدار و بدون بارش باشد.
حیدری با اشاره به وضعیت جوی استان کردستان طی روزهای آینده افزود: در این مدت دمای هوا به خصوص در ساعات پایانی شب و اوایل صبح به طور محسوس حتی تا منفی 20 درجه زیر صفر کاهش پیدا کند./ع
برچسب ها: بارش ، مسدود ، سرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.