29 نفر افسر پليس در جريان درگيري هاي خشونت آميز جامعه پروتستان و ملي گرايان کاتوليک در ايرلند شمالي زخمي شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، شمار زخمي هاي پليس که براي جلوگيري از درگير شدن اين دو گروه ما بين آنها حائل شده بودند ، قبلا 16 نفر اعلام شده بود.

خشونت هاي جديد در ايرلند شمالي هنگامي آغاز شد که گروهي از جوانان پروتستان که پيشتر در برابر ساختمان شوراي  شهر ايرلند شمالي در اعتراض به برداشته شدن پرچم انگليس تجمع کرده بودند، در حين عبور از  منطقه اي کاتوليک نشين در شرق بلفاست با پروتستان ها درگير شدند.
نيروهاي پليس در حالي که تلاش مي کردند بين دو گروه قرار گيرند با آجر هدف حمله قرار گرفتند.
پليس با ماشين هاي آب پاش واکنش نشان داد.

اين حوادث در حالي به وقوع پيوست که تظاهرکنندگان تجمعي را در اعتراض به تصميم سوم دسامبر شوراي شهر مرکز ايرلند شمالي مبني بر اينکه ديگر به طور دائم پرچم انگليس را به اهتزاز در نياورد، برگزار کرده بودند.

پروتستان هاي موافق حفظ اتحاديه ايرلند شمالي با انگليس  اين تصميم را حمله اي به هويت خود و نوعي امتياز غير قابل قبول به جمهوريخواهان کاتوليک و طرفدار اتحاد با جمهوري ايرلند مي دانند.

از يک ماه پيش ، تظاهرات بعضا خشونت آميزي در ايرلند شمالي، استان نيمه خودمختار انگليس، براي درخواست بازگشت دائم پرچم انگليس به  ساختمان شوراي شهر بلفاست برگزار مي شود.
براساس آخرين آمار پليس ، از آغاز دسامبر ، بيش از صد تن از نيروهاي پليس زخمي و حدود صد تن ديگر بازداشت شده اند.

پيتر رابينسون نخست وزير ايرلند شمالي ، مارتين مکگينس معاون نخست وزير ايرلند شمالي ، ترزا ويليررز وزير ايرلند شمالي در کابينه انگليس و ايمون گيلمور معاون وي قرار است هفته آينده در باره اين مشکل گفتگو کنند.

گيلمور اعلام کرد: اين خشونت سازماندهي شده است و کساني که مسبب آن هستند مجرماني هستند که مي خواهند آشوب ايجاد کنند.
 
وي گفت: اين مسئله  با مشکلات واقعي مربوط به پرچم و هويت هيچ ارتباطي ندارد.
 
ايرلند شمالي به مدت 30 سال شاهد خشونت هاي بين قومي بود که به کشته شدن 3500 تن بين پروتستان هاي موافق با حفظ ايرلند شمالي در اتحاديه با انگليس و جمهوريخواهان کاتوليک منجر شد.

با وجود توافقنامه صلح 1998 که تقسيم قدرت را بين کاتوليک ها و پروتستان ها برقرار کرد ، حوادث پراکنده هاي هنوز در اين استان به وقوع مي پيوندد.
برچسب ها: بلفاست ، درگیری ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار