مردم عراق برای نشان دادن حمایت خود از نوری المالکی، نخست وزیر این کشور در چند شهر تظاهرات برگزار کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، حامیان نوری المالکی روز جمعه به خیابان‌های شهر مقدس نجف و هم‌چنین شهر بصره در جنوب عراق آمدند و از مقامات این کشور تغییر قوانین ضد ترور را خواستار شدند.
 
آنان هم‌چنین درخواست‌ها برای لغو قانونی که اعضای پیشین حزب بعث را از در دست گرفتن قدرت منع می‌کند، مورد انتقاد قرار دادند.
 
این در حالی است که معترضان ضد رژیم در بغداد و دیگر مناطق عراق تظاهرات کردند و لغو قوانین ضد ترور و آزادی زندانیان را خواستار شدند.
 
معترضان هم‌چنین برای بیستمین روز متوالی به مسدود کردن بزرگراه‌هایی که عراق را به به سوریه و اردن متصل می‌کند، ادامه دادند.
 
مالکی متعهد شده است که به برخی از خواسته های معترضان توجه کند. وی هم‌چنین هشدار داده است اگر معترضان از آزادی خود سوء استفاده کنند و سبب هیاهو شوند از نیروهای پلیس و امنیتی استفاده خواهد کرد.
 
کشور عراق از ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۲ ميلادي صحنه برگزاري تظاهرات ضد دولتي است. اين تظاهرات پس از آن آغاز شد که محافظان رفيق العيسوي، وزير اقتصاد و دارايي عراق به جرم اتهامات مربوط به تروريسم، بازداشت شدند.
 
تظاهرکنندگان با محکوم کردن اتهامات مطرح شده عليه محافظان وزير اقتصاد، مدعي شدند که اين دستگيري‌ها با انگيزه‌هاي فرقه‌اي انجام شده است.آنها هم‌چنين خواهان لغو قانون و مقررات ضدترور در اين کشور شدند اين درحالي است که دولت عراق نيز در پاسخ به اين خواسته معترضان اعلام کرد، اين وظيفه مجلس است که در خصوص لغو چنين مقرراتي تصميم گيري کند. دولت عراق هم‌چنین ادعا می‌کند دستور کاری خارجی پشت این تظاهرات نهفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار