انتخابات زودهنگام اسرائيل براي اسرائيلي‌هاي مقيم کشورهاي مختلف جهان در سفارتخانه هاي اسرائيل آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارنوت ؛‌ انتخابات زودهنگام براي تعيين اعضاي کنست (پارلمان) اسرائيل در خارج، با باز شدن مرکز اخذ رأي در سفارت اسرائيل در کشور نيوزيلند در شب گذشته (چهارشنبه شب)، آغاز شد. از شب گذشته تاکنون چهار هزار نماينده و ديپلمات اسرائيلي در نود و شش سفارتخانه و نمايندگي اسرائيل در سراسر جهان، آراي خود را به صندوق‌هاي رأي انداخته اند.

 اولين سفارتخانه اسرائيل که براي برگزاري انتخابات زودهنگام آغاز به کار کرد، سفارت اسرائيل در ولينگتون، پايتخت نيوزيلند بود. انتخابات زودهنگام در سفارتخانه‌ها، نمايندگي‌ها و کنسولگري‌هاي اسرائيل در خارج، در صبح روز جمعه با برگزاري انتخابات در کنسولگري اسرائيل در لس‌آنجلس واقع در ايالت کاليفرنيا در غرب آمريکا به پايان خواهد رسيد. 

تصميم به برگزاري انتخابات زودهنگام در سفارتخانه هاي اسرائيل در کشورهاي مختلف جهان از سال 1996 ميلادي به اين طرف به اجرا در آمده است. تمامي نمايندگان و سفراي اسرائيل، همسرانشان و فرزندان زيرِ بيست ساله آنان مجازند در خارج از اسرائيل رأي دهند. در طول اين سال ها ميزان مشارکت ديپلمات هاي اسرائيلي در انتخابات زودهنگام کمي بيش از شصت و دو درصد بوده است.
برچسب ها: اسرائیل ، انتخابات ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار