آمار جالب شکایت از پزشکان

افزایش هزینه تشکیل کمیسیون پزشکی با کدام مجوز؟

سازمان پزشکی قانونی کشور هزینه تشکیل کمیسیون پزشکی برای شاکیان پرونده های قصور پزشکی را به دست کم 100 هزار تومان افزایش داده است. باید به این مبلغ هزینه های جانبی را افزود که تقاضای یک بار تجدیدنظر به تنهایی بالغ بر 120 هزار تومان به صدمه دیدگان هزینه تحمیل می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هزینه تشکیل کمیسیون پزشکی دست کم یکصد هزار تومان برای شاکیان پرونده های قصور پزشکی آب می خورد. این در حالی است که بسیاری از شاکیان پرونده های پزشکی تنها به دلیل هزینه های زیاد از شکایت خود صرف نظر می کنند.

سازمان پزشکی قانونی کشور هزینه تشکیل کمیسیون پزشکی را در حالی افزایش داده که تعداد پرونده های قصور و خطای پزشکی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. ایران در میان کشورهای جهان جزو بیشترین شاکیان پزشکی قرار دارد که هر روزه بیماران از قصور یا خطای پزشکان، چشم پزشکان، دندانپزشکان و جراحان به محاکم قضایی شکایت می برند.

به نظر می رسد افزایش هزینه تشکیل پرونده کمیسیون پزشکی برای کاهش شاکیان بی شمار این پرونده ها صورت گرفته باشد، غافل از آن که بسیاری از بیماران قادر به تامین چنین هزینه ای نیستند و به ناچار از شکایت خود صرف نظر می کنند. جالب است که باید به این مبلغ هزینه تجدیدنظر و هزینه های جانبی را افزود که تقاضای یک بار تجدیدنظر به تنهایی بالغ بر 120 هزار تومان به صدمه دیدگان هزینه تحمیل می کند.

بر پایه این گزارش، هزینه تشکیل کمیسیون پزشکی جزو خدمات بیمه تامین اجتماعی نمی شود که نگرانی های زیادی را به بیماران وارد کرده است که باید هزینه بی مبالاتی و عدم مهارت پزشکان را بیماران آسیب دیده پرداخت کنند.

به گفته یک مسئول، آمار درستی از میزان شکایت از پزشکان در دست نیست اما آن چه مشخص است کم تجربگی و عدم مهارت پزشکان در کنار ضعف اطلاع رسانی به بیماران، درصد آمار شکایات از قصور یا خطای پزشکی را افزایش داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار