برادر ناتنی پادشاه عربستان روز چهارشنبه درباره خطر کاهش تقاضا برای خرید نفت و ضرورت ایجاد درآمدهای جایگزین صادرات نفت هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از  العالم ، برادر ناتنی پادشاه عربستان روز چهارشنبه درباره خطر کاهش تقاضا برای خرید نفت و ضرورت ایجاد درآمدهای جایگزین صادرات نفت هشدار داد.

 شاهزاده طلال بن عبدالعزیز هشدار داد که نفت به عنوان طلای سیاه به زودی با کاهش تقاضا مواجه خواهد شد و علت آن ظهور و رواج سوخت های جایگزین است.

وی تاکید کرد: این مسائل باید با مردم و مراجع تصمیم گیری به طور شفاف در میان گذاشته شود.

شاهزاده طلال خاطر نشان کرد: باید برای مقابله با پیامدهای کاهش تقاضای نفت و به تبع آن کاهش درآمد حاصل از صادرات نفت، به شیوه دیگر کشورهای عربی، صندوقی جهت ذخیره عایدات حاصل از صادرات نفت ایجاد کرد که به طور مستقل از دولت و تحت نظارت نهادهای قانون گذار اداره شود.

این شاهزاده سعودی که به عنوان منتقد نظام شناخته می شود، در بخش دیگری از اظهارات خود، ایجاد مجلس منتخب در عربستان و اعطای صلاحیت های استیضاح، تصویب بودجه عمومی و قانونگذاری را خواستار شد.

عربستان، مجلس منتخب ندارد و نمایندگان مجلس شورای این کشور به طور انتصابی تعیین می شوند. این نمایندگان هیچ گونه صلاحیتی نداشته و میزان تاثیرگذاری های آنان فقط در حد صدور توصیه هایی به نظام است.
برچسب ها: عربستان ، نفت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار