يوليا تيموشنکو نخست وزير سابق اوکراين که در زندان به سر مي برد مبارزه از طريق «نافرماني مدني» را با گذراندن شب ها در حمام بيمارستاني که در آن بستري شده آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ تيموشنکو که به اتهام سوءاستفاده از قدرت در زمان نخست وزيري به هفت سال حبس محکوم شده و اکنون به سبب دردکمر در بيمارستان بستري است روز سه شنبه گفت مقامات قضايي اوکراين را ديگر به رسميت نمي شناسد.

اين اقدام رويارويي و مبارزه نخست وزير سابق با ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اوکراين و دشمن قديمي تيموشنکو را وارد مرحله تازه اي مي کند. تيموشنکو در گذشته بارها با درمان درد کمر خود مخالفت و اعلام کرده بود در اعتراض به بدرفتاري با وي در زندان اعتصاب غذا مي کند. تيموشنکو که يکي از رهبران انقلاب نارنجي سال 2004 اوکراين بود گفته است در چارچوب نافرماني مدني شخصي خود از اين پس در دادگاه حضور نخواهد يافت و با ماموران تحقيق و مقامات دادستاني همکاري نخواهد کرد.

وي در بيانيه اي گفت :صبر و تحمل من به پايان رسيده است.مقامات زندان اوکراين گفته اند تيموشنکو پس از اعلام تصميم خود از اتاقش در بيمارستان خارج شد و خود را به حمام بيمارستان رساند و شب را در آنجا گذراند.
برچسب ها: تیموشنکو ، شب ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار