استاندار كرمانشاه گفت: خوشبختانه برنامه هاي مهمي براي توسعه و شكوفايي بيش از پيش استان تدوين شده و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

وي با اشاره به اجراي طرح مسكن مهر در استان كرمانشاه گفت: طرح ماندگار مسكن مهر  دولت احمدي نژاد در كشور اقدامي موثر در مسكن دار کردن  افراد فاقد مسكن است  و این طرح را اقدامی موثر در جهت گسترش عدالت عنوان کرد .

وي در ادامه با اشاره به اينكه قريب به 50 درصد از صادرات كشور به عراق از طريق مرزهاي رسمي پرويزخان و خسروي انجام مي گيرد افزود : استان كرمانشاه با داشتن صنايع عظيم فولاد، سيمان، كاشي و پتروشيمي جايگاه مطلوبي در حوزه ي صنعت دارد .

هاشمي ادامه داد: قبل از دولت هاي نهم و دهم سهم صادرات استان كرمانشاه در كشور 230 ميليون دلار بوده است كه هم اكنون سهم استان از صادرات به  5/2 ميليارد دلار يعني 10 برابر افزايش پيدا كرده است.

 وي همچنین به جايگاه استراتژيك استان كرمانشاه در حوزه توليدات كشاورزي اشاره کرد و گفت: وجود منابع آبي و خاكهاي حاصلخيز مستعد چهار فصل باعث شده كه هم اكنون در زمينه توليدات گندم، ذرت و نخود داراي رتبه هاي برتر كشوري باشيم. 

هاشمي همچنين به كسب رتبه سوم كشوري استان در طرح توسعه كشاورزي اشاره كرد و افزود: خوشبختانه در سال 90 توانسته ايم به صورت 100 درصد تسهيلات بخش طرح توسعه را جذب نمائيم  كه از پرتو همين تسهيلات فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي داراي شغل و كسب و كار شده اند.

برچسب ها: کرمانشاه ، پیشرفت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.