تندباد با سرعت 40 كیلومتر بر ساعت شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه را در نوردید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاهوزش باد شدید همراه با ذرات معلق گرد و غبار كه از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب آلودگی هوا و شكسته شدن برخی شاخه های درختان كنار خیابان ها و معابر قصرشیرین شده است.

كارشناس مسوول پیش بینی اداره كل هواشناسی استان كرمانشاه گفت: با وجود ابری بودن هوا و بارش پراكنده باران هم اكنون سرعت باد در قصرشیرین به 40 كیلومتر بر ساعت رسیده و موجب افزایش پدیده گرد و غبار و آلودگی هوای این شهرستان مرزی شده است.

'سعید قاسمی' افزود: با ورود سامانه ای از گرد و غبار كه از سه شنبه شب وارد نواحی مرزی استان كرمانشاه شده، هم اكنون دید افقی در قصرشیرین به كمتر از پنج هزار متر كاهش یافته و احتمال افزایش آلودگی هوا و كاهش بیشتر میزان دید افقی در ساعات آینده وجود دارد.

وی با بیان اینكه دمای فعلی هوای این شهرستان 11 درجه سلسیوس بالای صفر است، گفت: پیش بینی می شود گرد و غبار (ریزگردها) موجود در هوا تا اواخر روز شنبه هفته آینده نیز در آسمان این منطقه مرزی بصورت رقیق وجود داشته باشد.

گرد و غبار موجود در هوای نواحی مرزی غرب و جنوب غرب كشور، نتیجه بروز طوفان شن در بیابان های كشور عراق است كه پس از چند روز از طریق باد وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این شهرها و دیگر شهرهای كشورمان می شود.

میزان دید افقی ناشی از پدیده گرد و غبار در شهرستان مرزی قصرشیرین روز گذشته (سه شنبه) به 200 متر كاهش یافته بود كه این امر مشكلاتی را برای شهروندان بخصوص سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و كودكان ایجاد كرد.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق یكی از شهرهای مرزی كشور است كه در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه است./ع


برچسب ها: باد ، سرعت ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.