شیوه کنترل خشم مانند تمرین تنفس عمیق، شمارش اعداد، تسبیح خداوند متعال از بهترین راه ها برای کنترل خشم است.

دکتر سارا ذبیحی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت:  بیشتر افراد در هنگام بروز خشم در حالت پرخاشگری و یا مخفی کاری از خود نشان می دهند که هیچ یک از این روش ها راه مناسبی برای بروز خشم محسوب نمی شود و هر یک عوارض خاص خود را دارد، بنابراین افراد باید با روش منطقی از طریق اعتراض کردن و یا صحبت کردن با طرف مقابل خشم خود را کنترل و بروز دهند.

وی افزود: علل های خشم عبارتند از: زورگویی، دروغگویی، محدودیت های شدید بی توجهی به نیازهای فردتقلید از والدین علت اصلی پرخاشگری کودکان است.
وی در پاسخ به این که تفاوت بروز خشم در بین زنان ، مردان و کودکان به چه صورت است اذعان داشت: معمولا براساس خصوصیات خانواده و فرد و افراد برای کنترل خشم خود یا دست به پرخاشگری می زنند و یا آن را مخفی کرده و خشم خود را فرو می خورند.

با این حال زنان بیشتر مستعد پرخاشگری‌های کلامی، فریاد زدن،‌فحاشی و مردان بیشتر دچار پرخاشگری فیزیکی می زنند.

ذبیحی در پاسخ به این که آیا خشم با روان درمانی بهبود می یابد خاطر نشان کرد: اگر کنترل خشم مشکل جدی شماست، و با این آموزش ها بهبودی نداشتید ممکن است افسردگی، اضطراب، وسواس، زیر بنای آن باشد انتخاب مناسب و مفید در چنین مواردی مشاوره روانپزشک یا پزشک است.

وی در پایان ادامه داد: شیوه کنترل خشم عبارتند از: حواس خود و کسی که خشمگین شده را به چیز دیگری معطوف کنیم . شوخی و مزاح کنید تمرین تنفس عمیق، شمارش اعداد، تسبیح خداوند متعال از بهترین راه ها برای کنترل خشم است.

برچسب ها: خشم ، تنفس ، غلبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار