نابسامانی حوزه آزماشگاهی کشور به خاطر وجود نبود یک متولی خاص در این حوزه است.

دکتر محمد وجگاني رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  در طی چند ماه اخیر قیمت تجهیزات و مواد آزمایشی افزایش پیدا کرده است به طوری که قیمت کیت های آزمایشگاهی 2 تا 3 برابر افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان این که متاسفانه تعرفه های آزمایشگاهی ثابت است گفت: با افزایش نرخ تورم این تعرفه ها هیچ افزایشی نداشته اند و بار مشکلات مالی زیادی را به آزمایشگاه داران ایجاد کرده است. به طوری که بین 30 تا 50 درصد تعرفه های آزمایشگاه به مواد مصرفی مربوط می شود و همین امر حتی باعث شد که امسال چندین آزمایشگاه به تعطیلی کشیده شوند.

وجگانی با تاکید بر این که وجود مشکلات متعدد در حوزه آزمایشگاه به خاطر این است که یک متولی ندارد عنوان کرد: بحث تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در حوزه وزارت بهداشت، بحث تعرفه گذاری در اختیار شورای تعرفه گذاری و بحث بیمه در اختیار وزارت رفاه و سازمان های بیمه گر است و همین امر باعث نابسامانی حوزه آزمایشگاهی کشور شده است .

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران با بیان این که باید بیمه ها 70 درصد هزینه های آزمایشگاه را بپردازند،ولی در حال حاضر کمتر از 30 درصد این هزینه ها را پرداخت می کنند، تصریح کرد :ما جلسه ای در وزارت بهداشت با حضور مسئولان آزمایشگاه مرجع سلامت داشتیم که مسئولین این امر برای حل مشکل به حمایت از تولید کنندگان مواد و تجهیزات آزمایشگاهی تاکید کردند تا بتوانند از این طریق بخشی از این هزینه ها را کاهش دهند./ع2


برچسب ها: آزمایشگاه ، بهداشت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.