سامانه نظارت و هدايت الکترونيکي بيمه امروز با هدف بررسي عملکرد شرکت هاي بيمه و بيمه گذاران در بيمه مرکزي ايران رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رئيس کل بيمه مرکزي در مراسم بهره برداري از سامانه نظارت و هدايت الکترونيکي بيمه که انحصارا سنهاب ناميده مي شود گفت: يکي از اولويت هاي بيمه مرکزي حمايت از حقوق بيمه گزاران به منظور جلوگيري از اجحاف در حق آنها است.

وي تصريح کرد: با راه اندازي اين سامانه از اين پس تمامي اطلاعات، آمار و ارقام شرکت هاي بيمه به صورت الکترونيکي به بيمه مرکزي به طور آنلاين منتقل مي شود که اين کار باعث افزايش سرعت انتقال اطلاعات شرکت هاي بيمه و بيمه گذاران به بيمه مرکزي مي شود.

کريمي رئيس کل بيمه مرکزي تصريح کرد: از اين پس ثبت و درج کروکي هاي ارايه شده از سوي پليس در اين سامانه به صورت الکترونيکي درج مي شود که اين کار براي مردم باعث راحت تر شدن و کوتاه تر شدن زمان انجام ثبت خسارت براي مردم مي شود.

کريمي ادامه داد: اگرچه اساس کار در خصوص بيمه نامه هاي شخص ثالث همان شرايط درج شده در مورد بيمه نامه هاي شخص ثالث است اما چون هميشه پاي پليس هم در اين ميان مطرح است اين امکان از طريق سامانه نظارت الکترونيکي فراهم شده که افرادي هم که هيچ تصادفي تاکنون نداشته اند اطلاعات آنها در اين سامانه درج شود تا از تخفيفات بيمه اي در نظر گرفته شده بتوانند به خوبي استفاده کنند.

رئيس کل بيمه مرکزي با بيان اينکه راه اندازي اين سامانه اين امکان را در اختيار بيمه گزاران قرار داده بتوانند براي انتقال بيمه نامه خود از يک شرکت بيمه به شرکت بيمه اي ديگر به صورت الکترونيکي اين کار را انجام داده ضمن آنکه تخفيفات قابل توجهي براي اين انتقال در نظر گرفته شده است.

همچنين در اين سامانه پيش بيني هاي لازم براي مشخص شدن ميزان جريمه و حتي انتقال جريمه و تعيين اصالت بيمه نامه هاي افراد در نظر گرفته شده است به طوري که با ارايه کد ملي و يا شماره بيمه نامه و حتي درج نام بيمه گزار، افراد مي توانند از خسارت بيمه نامه هاي صادر شده توسط شرکت هاي بيمه از طريق اين سامانه الکترونيکي مطمئن شوند.

در ادامه نوروزي مدير کل فاوا تصريح کرد: اين کار از سال گذشته شروع شده ولي بحث تهيه زيرساخت ها و مرکز داده هاي الکترونيکي مطرح بوده که براين اساس سرويس 7 به صورت 24 ساعته بتواند خدمات الکترونيک را به مردم ارايه دهد که در اين رابطه اين موضوع در حوزه استراتژيک شوراي راهبردي تشکيل شد.

نوروزي افزود: يکي از واقعيت هاي اين سامانه نشان دادن آنلاين ارايه خدمات بيمه اي در همه استان هاي کشور بر روي سامانه الکترونيکي بيمه مرکزي است که براين اساس از صبح تاکنون بالغ بر 19 هزار و 600 بيمه نامه خودرو توسط تمام نمايندگي هاي بيمه در کشور صادر شده است.

وي تصريح کرد: اطلاعات درج شده در اين سامانه الکترونيکي فعلا براساس بيمه نامه هاي صادر شده در سال 91 است که تمام رشته هاي بيمه اي را شامل مي شود.

هم اکنون تمامي شرکت هاي بيمه  جزو اين سامانه الکترونيکي هستند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار