رييس كل بيمه مركزي ايران گفت: مقدمات راه اندازي شركت بيمه اي كه در بخش كشاورزي كشور متخصص باشد، فراهم شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، سيدمحمد كريمي افزود: اين شركت بنا به درخواست متوليان بخش كشاورزي و با هدف بهره مندي كشاورزان كشور به ويژه استان هاي شمالي از جمله گلستان از مزاياي بيمه اي، راه اندازي مي شود.

وي ادامه داد: هم اينك با دو شركت بيمه دي و ايران هماهنگ شده كه در صورت مراجعه كشاورزان، آن ها را تحت پوشش مزاياي بيمه اي خود قرار دهند.

كريمي اظهار داشت: فعاليت اين شركت با صندوق حمايت از بيمه هاي كشاورزي كشور كه سالانه بر اساس اعتبارات مصوب، خسارت هاي كشاورزان را پوشش مي دهد، همسان نيست.

وي با اشاره به سيلاب هاي اخير در استان گلستان گفت: 16 شركت بيمه اي فعال در استان به حال آماده باش درآمدند و بر همكاري آنان با خسارت ديدگان تاكيد شده تا پرداخت خسارت ها را بر اساس محدوده و تاريخ صدور بيمه نامه ها ارزيابي كنند.

كريمي افزود: از شركت هاي بيمه اي استان خواسته شد كه در طول شبانه روز، خسارت تمام بيمه شدگان را، حتي افرادي كه بيمه نامه معتبر ندارند و يا بيمه نامه آن ها نيازمند تكميل است، ارزيابي كنند تا آرامش و اطمينان خاطر بيمه، مشمول حال آنان نيز شود.

رييس كل بيمه مركزي ايران، تعداد بيمه شدگان گلستان را كمتر از هشت درصد اعلام كرد و گفت: جاي بسي خوشحالي دارد كه معاونت عمراني استانداري در ابتكاري جالب با همكاري شهرداري ها و بدون اطلاع مردم، تمام شهر را بيمه كرده است.

كريمي افزود: بيمه مركزي ايران نيز رويكردهاي جديدي را براي آگاه سازي مردم از مزيت هاي بيمه در دست اقدام دارد.

وي گفت: متاسفانه ايراني ها هميشه بعد از وقوع حادثه به ياد بيمه مي افتند در حالي كه در دنيا اين مساله نهادينه شده و با سپردن امور به شركت هاي بيمه، خسارت ها در اسرع وقت پرداخت مي شود.

كريمي از بيمه، به عنوان صندوق تعاون ياد كرد و گفت: برخي از استان ها به ويژه استان هاي شمالي كشور، ريسك خطرپذيري بالايي دارند و حتي با ورود بخش خصوصي نيز براي شركت هاي بيمه مقرون به صرفه نيست كه در محل وقوع حادثه حضور يابند و خسارت ديدگان را بيمه كنند.

معاون برنامه ريزي استاندار گلستان نيز گفت: براي جبران خسارت به كشاورزان كه بيشترين آسيب ها را در سيلاب ها مي بينند، بايد بيمه محصولات كشاورزي اجباري شود.

رضا غلامي شب گذشته در جلسه پوشش بيمه اي حوادث و مسائل مربوط به سيل اخير در گلستان افزود: با توجه به اين مهم، بايد بيمه درآمد براي كشاورزان به جاي بيمه عملكرد نيز لحاظ شود.

به گفته وي، اين دو طرح از سوي استاندار به مسئولان مربوطه بزودي ارجاع داده خواهد شد تا كشاورزان از اين منظر، نگران محصولات و زمين هاي كشاورزي خود نباشند.

وي تصريح كرد: پروژه هاي جديد مشكلي به نام بيمه ندارند، اما براي پروژه هاي قديمي مسئولان بيمه مركزي بايد تمهيدات لازم را بيانديشند.

رييس كل بيمه مركزي ايران به منظور نظارت بر روند پرداخت خسارت هاي ناشي از سيلاب اخير به بيمه شدگان، به استان گلستان سفر كرده است./س

برچسب ها: بیمه ، کشاورزی ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار