وزارت امور خارجه آرژانتين روز يکشنبه آنچه را که تهديد نظامي ديويد کامرون نخست وزير انگليس در ارتباط با اشغال غير قانوني جزاير مالويناس طي صد و هشتاد سال گذشته خواند محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، بيانيه وزارت امور خارجه آرژانتين در واکنش به سخنان کامرون صادر شد که روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه تلويزيوني BBC1 گفته بود انگليس حاضر است در صورت نياز براي حفظ جزاير مالويناس بجنگد. اين جزاير که در نزديکي آبهاي آرژانتين در اقيانوس اطلس جنوبي قرار دارد در انگليس به جزاير فالکلند مشهور است.
وزارت امور خارجه آرژانتين در بيانيه اي اعلام کرد: سخنان تهاجمي نخست وزير انگليس تأييدي بر اظهارات آرژانتين در سازمان ملل متحد با توجه به نظامي سازي اقيانوس اطلس جنوبي و وجود احتمالي تسليحات هسته اي توسط  اين قدرت استعماري در اين منطقه است. 
وزارت امور خارجه آرژانتين اعلام کرد دولت آرژانتين از انگليس خواسته است از ادعاهاي مشروع و قانوني استفاده نکند که ما در ارتباط با اشغال بخشي از قلمرو خود و عليه استعمارگري مطرح کرديم . بهتر است انگليس تلاش کند بحران اجتماعي که اروپا را تحت تأثير قرا داده است، کاهش دهد.
اين بيانيه مي افزيد: مردم به کار بيشتر و جنگ کمتر نياز دارند. انگليس متعهد است قطعنامه هاي سازمان ملل متحد را براي حل و فصل موضوع جزاير مالويناس از طريق صلح آميز بپذيرد.
 ديويد کامرون در مصاحبه تلويزيوني خود گفت: عزم انگليس براي در اختيار داشتن اين جزاير بسيار قاطع است.  او همچنين  تأکيد کرد انگليس يکي از «پنج بودجه دفاعي بزرگ جهان را در اختيار دارد.
مناقشه بر سر اين جزاير سبب شد آرژانتين و انگليس در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو به مدت هفتاد و چهار روز وارد جنگ شوند.با وجود شکست نظامي، بوينوس آيرس از ادعاهاي خود درباره اين جزاير دست بر نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار