در حالی که کمتر از ۲۰ روز به انتخابات آمریکا باقی مانده، نامزد دموکرات‌ها مدعی شد در تلاش است تا به جنگ در غزه پایان دهد.  

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که به تلاش‌ها برای پایان دادن جنگ غزه ادامه خواهد داد. او با اشاره به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در حملات تروریستی رژیم اشغالگر گفت: «این رخداد گشایشی ایجاد می‌کند که معتقدم باید از آن استفاده کنیم و خودمان را وقف پایان دادن به جنگ و بازگرداندن اسرا کنیم». 

به گزارش رویترز، در ادامه از هریس سوال شد که آیا نگران نیست که حمایت تسلیحاتی واشنگتن از (رژیم) اسرائیل سبب شکست او در انتخابات پیش رو شود؟ هریس از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت و فقط به ذکر این نکته بسنده کرد که همیشه درباره مرگ انسان‌های بی‌گناه صحبت می‌کند. 

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «من همیشه درباره اینکه داستان‌های غم‌انگیز زیادی در غزه وجود دارد، علنا صحبت می‌کنم. مهم این است که تراژدی در غزه را به رسمیت بشناسیم و تعداد بسیار زیاد فلسطینی‌های بی‌گناهی که جان خود را از دست داده‌اند در نظر بگیریم و حقیقت را درباره آن‌ها بگوییم». 

در حالی که شمار شهدای جنگ غزه از ۴۲ هزار نفر عبور کرده، واشنگتن همواره یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی بوده است.

تنها ۱۷ روز به انتخابات آمریکا باقی مانده و هریس و ترامپ در رقابتی‌ترین ایالت‌ها با هم برابر هستند. چهار سال پیش، رای دهندگان عرب-آمریکایی با حمایت از بایدن کمک زیادی به ورود او به کاخ سفید کردند. اما کارشناسان می‌گویند در انتخابات امسال همین افراد ممکن است سبب شکست حزب دموکرات شوند، زیرا احساس می‌کنند دولت بایدن در طول جنگ غزه آنان را فراموش کرده و نسبت به خواسته‌هایشان بی‌توجه بوده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار