به گفته تحلیلگر سیاسی مؤسسه خاورمیانه، آمریکا از طریق ارسال تسلیحات به اسرائیل به دنبال تخلیه کامل جمعیت غزه است.

حسن منیمنه، تحلیلگر سیاسی مؤسسه خاورمیانه، به الجزیره گفت که وحشیگری اسرائیل در غزه با کمک‌های ایالات متحده و تامین تسلیحات برای هدایت جنگ در خاک فلسطین تشدید شده است.

منیمنه به الجزیره گفت: «با توجه به سکوت آمریکا و مشارکت عملی آن در جنگ از طریق ارسال تسلیحات به اسرائیل، نمی‌توان از این واقعیت اجتناب کرد که آمریکا در این جنگ همدست اسرائیل نیست».

به نظر می‌رسد محاصره شمال غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان فراری، تلاشی عمدی از سوی اسرائیل برای تصرف سرزمین فلسطین و «اخراج فلسطینی‌ها با زور وحشیانه» باشد.

وی گفت: «حوادث هولناکی که ما در غزه شاهد آن هستیم» توسط تسلیحات ارسالی ایالات متحده «فعال» شده است. ما در اینجا شاهد یک نمایش ترسناک هستیم و دیگر، نمی‌توانیم دربرابر آن بی تفاوت باشیم و سکوت کنیم. همدستی آمریکا عامل توانمندسازی اسرائیل است. اسرائیل نمی‌توانست این کار را انجام دهد، اگر دولت آمریکا به آنها اجازه نمی‌داد این کار را انجام دهند.»

این تحلیلگر در انتها گفت: اسرائیل در حال دستیابی به آن چیزی است که مشخصاً هدف روشن آن از کل این عملیات است، یعنی خالی کردن کل جمعیت نوار غزه.»

پیش از این، رئیس جمهور کلمبیا ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به غزه، نسل‌کشی مردم فلسطین را یک اجرای آزمایشی برای سرکوب مخالفت‌های جهانی عنوان کرد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
دو تا خوک عجوز و کلان سن و بیمار اسکزوفرنی و شیزوفرنی که نوعی توهم شدید است .دچار شدند و رنج میبرند و
جهان را بخطر انداخته اند
باید با هر وسیله ای
جلویشان گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
پست فطرت های هار سگان و شغالان نجس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
سگ هار با شغال پير حواس پرت ديدار كرد
آخرین اخبار