کره شمالی به اظهار نظر‌های دبیرکل سازمان ملل درباره تخریب جاده‌ها واکنش نشان داد.

کیم سون-گیونگ، معاون وزیر کره شمالی در امور سازمان‌های بین‌المللی، به اظهار نظر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در باره انفجار جاده‌ها بین دو کره واکنش نشان داد.

گوترش در بیانیه‌ای خواستار خویشتن‌داری دو طرف کره شمالی و جنوبی در پی تصمیم پیونگ‌یانگ برای منفجر کردن بخش‌هایی از جاده‌های بین کره‌ای شد.

کیم اظهارات گوترش را "به شدت نادرست" خواند و دبیرکل را به "استاندارد‌های دوگانه" و ایفای نقش سخنگوی ایالات متحده متهم کرد. 

او گفت: چه ما جاده‌ها و تأسیسات راه‌آهن را برچیده‌ایم یا آنها را به تازگی در قلمروی که حاکمیت کره شمالی اعمال می‌شود بسازیم، این از اول تا آخر مربوط به حق حاکمیت کره شمالی است و موضوعی نیست که دبیر سازمان ملل در آن دخالت کند. 

به گفته وی، گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل باید موضعی بی طرف در مورد وضعیت کنونی در شبه جزیره کره اتخاذ کند، جایی که "احتمال درگیری مسلحانه در حال تبدیل شدن به واقعیت است. "

یونهاپ روز سه شنبه به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گزارش داد، کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌های سمت خود را که به کره جنوبی متصل می‌شود، منفجر کرد.

این اقدام در راستای تلاش پیونگ یانگ برای قطع روابط با کره جنوبی، بستن مرز‌ها و افزایش امنیت است.

کره شمالی اخیرا تصمیم به قطع کلیه مسیر‌های جاده‌ای و ریلی به کره جنوبی گرفت که کره جنوبی آن را محکوم کرد.

گفتنی است؛ دو کشور کره شمالی و جنوبی یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسند. آنها در وضعیت آتش‌بس و نه جنگ نه صلح هستند. دو کشور در گذشته بار‌ها برای نابودی یکدیگر و تصرف کامل خاک یکدیگر باهم جنگ داشتند. هم اکنون نیز کره شمالی و کره جنوبی، هر یک مدعی حاکمیت بر کل خاک شبه جزیره کره هستند.

کره شمالی بار‌ها تهدید کرده با حمله نظامی به همسایه جنوبی، به حیات این کشور پایان خواهد دادو آمریکا و کشور‌های غربی از کره جنوبی و چین و روسیه از کره شمالی حمایت می‌کنند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار