مدیر پایانه نفتی شمال گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون توانستیم 11 فروند کشتی حامل LPG را در پایانه نفتی نکا پهلوگیری کنیم.

حمیدرضا شاه‌دوست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: با وجود مسائل سیاسی و تحریم‌هایی که داریم به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت پایانه، از ابتدای سال‌جاری تاکنون 11 فروند کشتی LPG را پهلو دادیم که کار بسیار سختی بود اما با موفقیت و بدون هیچ مشکلی انجام شد.

وی تصریح کرد: بدون شک پایانه نفتی شمال از نظر طبیعی و به لحاظ مهندسی بهترین پایانه نفتی حوزه دریای خزر است.

وی تصریح کرد: این دستگاه با رعایت همه استانداردهای لازم برای ورود به مخازن نفتی، قابلیت ورود به مخازن و جمع‌آوری لای و رسوبات کف مخازن را دارا بوده و می‌تواند عملیات لایروبی را با افزایش ضریب ایمنی بسیار تسریع بخشد.

مدیر پایانه نفتی شمال گفت: این دستگاه در حضور مدیران مربوطه در سطح کشوری و استانی وارد پایانه نفتی شمال شد و پس از مونتاژ، عملیات لایروبی خود را در یکی از مخازن پایانه نفتی شمال آغاز کرد و نتیجه کار بسیار رضایت‌بخش گزارش شد.

شاه دوست افزود: در نظر داریم دستگاه لای‌روب مخازن نفتی را با قابلیت عملیات هدایت شده از بیرون مخزن پیشرفته‌تر کنیم.

وی از ابتکار متخصصان بومی در ساخت چنین دستگاهی، از درخواست پایانه نفتی خارک برای انتقال دستگاه Hydro dozer به آن منطقه و رسوب‌زدایی مخازن نفتی خارک خبر داد که در زمان معین انجام خواهد شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.