رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی 96 دانشگاه کشور دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه 25 دانشگاه کشوری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی افزود: در سال‌های گذشته در این رتبه‌بندی در رده‌های پایین‌تری قرار داشتیم اما با گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و موفقیت‌های اخیر در گروه پژوهش و تحقیقات توانستیم به عنوان قطب مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار بگیریم.

وی گفت: برای اولین بار دانشگاه محقق اردبیلی جزو شاخص‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی نیز قرار گرفت و ما برای اولین بار در این لیست توانستیم برای استان اردبیل موفقیتی جدید کسب کنیم.

گنجی عنصر اصلی پیشرفت و حرکت‌های رو به جلوی یک جامعه پویا را تکیه بر نیروهای متخصص و کارآمد توصیف کرد و افزود: هر چقدر در یک منطقه آموزش عالی و مراکز دانشگاهی توسعه یابد به همان میزان آن جامعه در مسیر رشد و ترقی گام برمی‌دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در عصر کنونی و در رقابت نفس‌گیر کشورهای مختلف توسعه یافته و در حال توسعه جامعه‌ای موفق است که بتواند مراکز علمی پژوهشی دانشگاهی و تحقیقاتی بسیار قوی و کارآمد داشته باشد، گفت: در این زمینه ما نیز توانسته‌ایم حرکت‌های موثر و تاثیر‌گذاری را در یک دهه اخیر شاهد باشیم.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه پایه و مادر در طی سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری را به سرانجام رسانده و از یک حالت منطقه‌ای به وضعیت ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

گنجی همچنین گفت: در سال تحصیلی گذشته توانستیم رتبه دوم را در فعالیت‌های فرهنگی به دست آوریم و در امور آموزشی نیز جزو سه دانشگاه برتر کشور شناخته شدیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه افزود: این دانشگاه به لحاظ فعالیت‌های معنوی و ارزشی به ویژه در تدوین فرهنگ ارزش‌مدار عاشورایی توانسته است به دانشگاه عاشورایی ارتقا یابد./ع

برچسب ها: اردبیل ، دانشگاه ، محقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.