رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تولید علم و دستیابی به فناوری‌های جدید، ایران را در اوج اقتدار و عظمت جهانی و بین‌المللی نگه می‌دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی در گردهمایی اساتید و برجستگان علمی دانشگاه‌های اردبیل افزود: کشورمان ایران امروز در سایه رشد علوم و فناوری‌های جدید به دست نیروهای بومی و جوانان خوش فکر توانسته است جایگاه و رتبه عظیمی را به دست آورد که هرگز از این مسیر پیشرفت عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما امروز به مبدأ تحول و تحرک واقعی تبدیل شده‌اند، گفت: دشمنان ما در سنگر مقابله با قدرت علمی و فرهنگی ایران نیز مقهور شده و هرگز نتوانستند به اهداف تعیین شده خود دست یابند.

گنجی روحیه نشاط، پژوهشگری و نوآوری را مظهر قدرت و صلابت علمی ایرانیان توصیف کرد و افزود: ایرانیان از قرون گذشته تاکنون در حوزه‌های علمی مختلف توانستند رکوردشکن باشند به طوریکه بیشترین طبیب، فیلسوف، ریاضی‌دان، منجم و... از این کشور و سرزمین پاک به پا خاستند.

وی همچنین گفت: ما امروز میراث‌دار چنین گنجینه عظیم علمی، تحقیقاتی و پژوهشی هستیم و باید از جایگاه علمی و رشد و بالندگی حقیقی در این حوزه صیانت کنیم./ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.