مديرعامل مجتمع آلومينيوم المهدي اعلام كرد: با توجه به برنامه چشم انداز صنعت آلومينيوم براي دستيابي به ظرفيت يك ميليون و 500 هزار تن در سال 1404 ، اكنون زيرساخت ها براي جذب سرمايه در صنعت آلومينيوم فراهم است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، علي اكبر گلكار گفت: در حال حاضر تمام زيرساخت ها به لحاظ جانمايي، آب و برق و ... در آلومينيوم هرمزآل براي سرمايه گذاري فراهم است ضمن اينكه نزديكي به آبراه هاي بين المللي ، بهترين موقعيت براي جذب سرمايه در اين صنعت محسوب مي شود.

وي با اشاره به برگزاري همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني ايران تصريح كرد: برگزاري اين همايش و نمايشگاه سبب رشد و توسعه همكاري ها خواهد شد زيرا كه محلي براي تبادل نظر، انتقال تجارب متخصصان و بيان دستاوردهاي جديد صنايع مختلف از جمله صنعت آلومينيوم است.

گلكار گفت: در چنين همايش هايي دغدغه ها، چالش، فرصت ها و تهديدها در هر صنعتي جلوه مي كند و به عبارت ديگر محلي براي تبلور رشد پايدار و توسعه صنعت است.
وي افزود: در همايش و نمايشگاه ها است كه مي توان استعدادهاي شكوفا را كشف كرد و از كمبودهاي احتمالي، وجود زمينه هاي علمي ، شغلي و ... آگاه شد.

وي در ادامه به تلاش هاي صنعت آلومينيوم براي حركت در مسير خودكفايي و بومي سازي اشاره كرد و افزود: يكي از برنامه هاي جدي كه در دستور كار صنعت آلومينيوم به عنوان يك صنعت استرات‍ژيك است، بومي سازي در 2 مقوله تامين مواد اوليه از داخل و ديگري تلاش براي ساخت داخل كردن قطعات مورد نياز است.

گلكار تصريح كرد: به اعتقاد من بومي سازي تكنولو‍ژي ، مهمترين بومي سازي است و چنانچه اهداف صنعت آلومينيوم در افق 1404 در افزايش ظرفيت توليد آلومينيوم را محقق كنيم، به سمت بومي كردن صنعت آلومينيوم مشابه صنعت فولاد خواهيم رفت.

همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني ايران روزهاي 26 تا 28 دي ماه جاري در تهران برگزار مي شود./س
برچسب ها: آلومینیوم ، صنعت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار