منابع خبری دقایقی پیش از قطع پخش شبکه العالم روی ماهواره نایل ست خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپرس تی وی، پخش شبکه العالم از دقایقی پیش بر روی ماهواره نایل ست قطع شده است.



از سوی دیگر، حسین مرتضی خبرنگار العالم در سوریه دقایقی پیش (عصر شنبه) گزارش داد: دریافت شبکه العالم در سوریه، به سبب ارسال پارازیت بر روی فرکانس های این شبکه در دو ماهواره "هات بِرد" و "آتلانتیک بِرد" با اختلال مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، پارازیت ها از منطقه ای در مرز سوریه و ترکیه ارسال می شود که در تصرف تروریست های مسلح است.

شبکه العالم به خاطر انعکاس حقایق بحران سوریه و افشای دروغ پراکنی های برخی شبکه های عربی و غربی در مورد وقایع سوریه، همواره از سوی تروریست ها و اربابان منطقه ای و بین المللی آنها در معرض تهدید قرار داشته و چندی پیش، پخش آن از شبکه هات برد متوقف شده بود.

کارکنان العالم در سوریه نیز به دفعات مورد تهدید جانی قرار گرفته اند. حسین مرتضی خبرنگار این شبکه در سوریه بارها مجروح شده است. مایا ناصر خبرنگار پرس تی وی هم چندی پیش هنگام پوشش وقایع سوریه، هدف گلوله تروریست ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

خاطرنشان می شود پیش از این ماهواه یوتل ست پخش تمامی شبکه های ایرانی از این ماهواره را متوقف کرده بود که با انتقادات متعددی روبرو شد. ادعای آزادی بیان در کشورهای غربی در حالی مطرح می شود که این کشورها تحمل پخش اخبار و پوشش واقع گرایانه تحولات جهانی را ندارند.

برچسب ها: العالم ، ماهواره ، نایل ست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار