پنتاگون زنان شاغل در ارتش آمريکا را از احراز بسياري از مقام ها منع کرده است و همين امر باعث شده است آنان از بسياري از مزاياي بعدي محروم شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي موسسه کارنگي ؛ زنان در آمريکا سالهاست که در نبردهاي اين کشور حضور دارند؛ آنان در جنگ هاي داخلي حضور دارند و در هر دو جنگ جهاني، در ارتش اين کشور مبارزه کرده اند. همچنين زنان نقشي اساسي در افغانستان و عراق داشتند در حالي که بيشتر زنان همچنان از دسترسي به هزاران شغل در ارتش آمريکا محروم هستند و اين مشاغل به صورت انحصاري به مردان اختصاص دارد.

بر اساس قانوني که به صورت رسمي در هزار و نهصد و نود و چهار در پنتاگون تصويب شد، زنان از حضور در خط مستقيم درگيري ها منع شده اند. اين سياستي است که بسياري آن را کهنه گرايي مي دانند و بسياري از کهنه سربازان زن در ارتش، عليه آن شکايت کرده اند.

به باور اين زنان، منع آنان از حضور در برخي از خطوط درگيري، تبعيض عليه زنان است و آنان را به شهروندان درجه دوم تبديل مي کند. منتقدان مي گويند با منع زنان از شرکت در عمليات نجات و جمع آوري اطلاعات، بيشتر زنان به صورت فزاينده اي در عمليات زميني حضور مي يابند و همين امر باعث مي شود اين زنان، از دريافت مزاياي همتايان مرد خود محروم باشند و در نهايت از ترفيع بي نصيب بمانند.از ديگر سو طرفداران اين سياست مي گويند زنان در مقايسه با مردان نيروي بدني کمتري دارند و همين امر باعث مي شود امنيت نيروهاي عمل کننده به خطر بيفتد.
برچسب ها: زنان ، پنتاگون ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار