عضو کميسيون اقتصادي گفت: چنانچه بودجه در اسرع وقت به مجلس ارائه نشود، مجبور به تصويب علي‌الحساب آن خواهيم بود که طبعا مشکلاتی را درپي‌ خواهد داشت.

ايرج نديمي نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت بودجه در نظام مالي کشور، گفت: بودجه يک سند مالي است که براساس اين سند هر کس برخلاف قانون درآمدي تحصيل کند و يا هزينه‌اي انجام دهد تخلف کرده  است.

وي با اشاره به اينکه بودجه بايد هرچه سريعتر تحويل مجلس داده شود، افزود: چنانچه بودجه در اسرع وقت به مجلس نيايد، مجبور به تصويب علي‌الحساب آن خواهيم بود که در آن صورت ممکن است از سهم بخشي کم يا زياد شود که اين امر براي نظام مالي و اقتصادي کشور مضر است.

عضو کميسيون اقتصادي با بيان اينکه وظيفه دولت در تحويل بودجه براساس قانون مشخص است، تصريح کرد: مجلس نبايد به روش‌هاي گوناگون در خصوص تحويل بودجه تذکر دهد چرا که براساس قانون دولت در طي يک مدت زمان مشخص موظف به ارائه بودجه است.

وي در خصوص نرخ ارز در بودجه سال آتي، گفت: در محاسبه هزينه‌هاي دولت نرخ ارز در بودجه سال آتي حدود 2 هزار تومان مطرح شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، نرخ ، ارز ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار