عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به موافقت رئيس کل بانک مبني بر حذف ارز مسافرتي گفت: با توجه به شرايط اقتصادي کشور حذف ارز مسافرتي براي مسافرت هاي غير ضروري حرکت مثبتي است.

 حجت الاسلام و المسلمين سيدناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان درمجلس شوراي اسلامي درگفتگو با خبرنگار پارلماني  باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در مقابل رويکرد فشار و تحريم ازسوي غرب مقام معظم رهبري بحث اقتصاد مقاومتي را مطرح و آن را بعنوان يک روش مهم در تغيير مسير حرکت اقتصادي کشور عنوان کردند گفت: با توجه به اينکه درحال حاضر تحريم‌ها و فشارهاي غرب نسبت به گذشته بيشتر شده است،بايد تدبيرهايي دراين زمينه انديشيده شود که با عنايت به فصل الهي بتوانيم اين تحريمي که آخرين تير دشمن در ترکش است را پشت سربگذاريم.

وي در ادامه به موافقت دولت براي حذف ارز مسافرتي براي سفرهاي غير‌زيارتي اشاره کرد و  افزود: با توجه به اينکه برخي از سفرها، سفرهاي غيرضروري است و افراد براي اين سفرها ارز با نرخ مرجع دريافت مي کردند ضرورت حذف ارز مسافرتي براي سفرهاي غيرزيارتي احساس مي شد لذا موافقت رئيس کل بانک مرکزي نسبت به حذف ارز مسافرتي با توجه به شرايط کشور امر قابل قبولي است.

وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به شرايط کشور ارز 1226تومان فقط براي واردات کالاهاي اساسي بايد درنظر گرفته شود و براي واردات کالاهاي لوکس و غيرضروري و همچنين مسافرت هاي خارج از کشور وارد کنندگان و مسافران غير زيارتي بايد ارز با نرخ آزاد دريافت کنند.

عضو کميسيون مجلس در ادامه نرخ ارز اشاره کرد و اظهار داشت: بنابر تصويب مجلس و دولت آنچه که  در حال حاضر قانوني است،ارز تک نرخي 1226 تومان است و ارز چند نرخي بر خلاف قانون مصوب مجلس است.

وي در ادامه با بيان اينکه چند نرخي شدن ارز امکان رانت خواري را فراهم مي کند تصريح کرد:
با چند نرخي شدن ارز اين امکان براي برخي از افراد فراهم مي شود که براي واردات کالاهاي اساسي ارز را با قيمت مرجع دريافت کنند اما با فاکتور سازي ارز را با قيمت بالاتري به فروش برسانند که اين موضوع زمينه رانت خواري و فساد را فراهم مي کند و اگر ضرورت ايجاب کند نرخ ارز افزايش پيدا کند بايد تک نرخي باشد.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: ارز ، مسافرت ، نرخ ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار