عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:تولید ملی فقط در راستای حمایت از تولیدکنندگان محقق می‌شود؛ اینکه بگوییم به دلیل معوقات بانکی وام تعلق نمی‌گیرد، پاک کردن صورت مسئله و سلب مسئولیت از خود است.

محمدحسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم اختصاص وام به تولیدکنندگان دارای معوقات بانکی از سوی بانک مرکزی گفت: اين اقدام شانه‌خالي كردن از حمايت است چرا كه با توجه به نوسانات مالی بوجود آمده در بازار، توليد‌كننده‌اي را نمي‌توان يافت که معوقات بانکی نداشته باشد.
 
وی افزود:تولید کننده كه کالایی را با نرخ 1226 تولید کرده، امروز برای خرید مواد اولیه باید با نرخ 2500 اقدام كند و بايد بررسي شود كه توليدكنندكنندگان بايد مابه‌التفاوت این نرخ را از کجا تامین کنند؟
 
میرمحمدی تصریح کرد: اگر واقعا قصد حمایت از تولید را داریم باید از تولیدکننده در بخش سرمایه حمایت کنیم و ناظر باشیم که این سرمایه در همان بخش استفاده شود و موضوع حائز اهمیت در بخش تولید، "حمایت" و "نظارت" بعد از حمایت است.

نماینده گلپایگان و خوانسار اظهار داشت: بحث معوقات بانکی که مشکل ایجاد کرده به این خاطر است که تعدادی از افراد پولی را که دریافت کرده‌اند در جای دیگری هزینه کرده و برنمی‌گردانند و معتقدند سرمایه‌گذاری در خارج بهتر از توليد در داخل است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت، وزارت صنعت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل بر این مسئله اشراف دارند که کدام تولیدکننده در حال تولید و کدامیک هم به اسم تولید در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده است، این گروه از گیرندگان تسهیلات را باید شناسایی کرد.

وی افزود: تولید را باید حمایت کرد و باید به این نکته توجه داشت که عمده درآمدهای تولیدی از جانب کارخانه‌ها و یا کارگاه‌هایی هستند که زیر 50 نفر پرسنل دارند اما در این بحثی نیست که صنایعی همانند ایران خودرو یا ذوب‌آهن و ... هم نیاز به حمایت دارند اما بیشترین حوزه اشتغال در شهرستان‌ها و شهرها مربوط به کارگاه‌های ذکر شده است.

میرمحمدی ادامه داد: امروز مشکل اکثر تولیدکننده‌ها مربوط به افزایش قیمت مواد اولیه، بحث بیمه، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و ... است که باعث شده نتوانند در این موقعیت بحرانی خود را با شرایط هماهنگ کنند و به همین دلیل در سابقه مالی خود دچار معوقات بانکی شده‌اند. باید به این مسئله توجه کرد که اشتغال موجود حفظ شود و به تولیدکنندگان کمک کرد تا تعداد پرسنل آن‌ها کمتر نشود.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی فقط در راستای حمایت از تولیدکنندگان محقق می‌شود؛ اینکه بگوییم به دلیل معوقات بانکی وام تعلق نمی‌گیرد، پاک کردن صورت مسئله و سلب مسئولیت از خود است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار