مسئول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: تولیدکنندگان با تولید و عرضه کالاهای بی‌کیفیت منجر به این نشوند که بازار جهانی در اختیار رقبا قرار بگیرد.

  مجید قربانی فراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از هم‌وطنان و فعالان عرصه تولید می‌خواهیم کالای باکیفیت و مطابق با استاندارد جهانی تولید کنند تا دستاویزی در اختیار رقبا قرار نگیرد که مدعی شوند محصولات ایران نامرغوب است.

وی تصریح کرد: تاجران باید در راستای شناخت رقبا، قابلیت‌های آنها و بازار هدف رقبای خود گام برداشته و با قیمت تمام شده پایین نسبت به عرضه کالای خود مبادرت کنند تا در تصرف بازار و جذب واردکنندگان به سوی خود بیش از پیش موفق شوند.

قربانی‌فراز اضافه کرد: در کشورهای جهان سوم ابتدا قیمت و سپس کیفیت مطرح است ولی در کشورهای جهان اول به دلیل بالا بودن سطح درآمد ابتدا کیفیت و در مرحله دوم قیمت کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ از این‌رو باید تلاش شود قیمت و کیفیت را در حالت تعادل حفظ کرد تا هر دو بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی به برپایی همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف تبیین فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد بسترهای همکاری بیشتر و افزایش سطح تعامل‌ها در همه استان‌های مرزی کشور برگزار می‌شود.

قربانی بر لزوم به روز شدن اطلاعات تجار و بازرگانان تاکید کرد و اظهار داشت: تاجران و بازرگانان برای اینکه در فعالیت‌ها و مبادلات اقتصادی خود به نحو مطلوب موفق شوند باید نسبت به ارتقای سطح آگاهی و یافته‌های خود تلاش کنند.

مسئول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: پیرامون تعرفه‌ها، شیوه‌های حمل‌و نقل، شرایط مرزهای مختلف کشور، خدمات فنی و مهندسی اطلاعات جدیدی به تاجران منتقل می‌شود که امید است بازرگانان، نیز برای بهبود سطح دانستنی‌های خود گام‌هایی بردارند./س

برچسب ها: بازار ، تجارت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.