دبير تشکيلات سياسي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران با بيان اينکه اجازه نمي‌دهيم حق حاکميت ايران بر جزاير سه‌گانه را زير سوال ببرند، گفت: دخالت‌هاي بدون توجيه دشمنان نظام به بهانه نادیده گرفتن همکاری مثبت و شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و به زعم خودشان خواستار پایبندی تهران به تعهدات بین المللی هستند.

ابوذر قاسمي در گفتگو  با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در واکنش به ادعاهاي شورای همکاری خلیج فارس اظهارداشت: حقانیت کشورمان در حاکمیت جزایر در دنيا کاملا واضح و روشن است.
 
وي با بيان اينکه غرب در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران برای کشورمان تعیین تکلیف کرده است ادامه داد: دخالت‌هاي بدون توجيه دشمنان نظام به معناي نادیده گرفتن همکاری مثبت و شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و به زعم خودشان خواستار پایبندی تهران به تعهدات بین المللی هستند.

قاسمي با بيان اينکه آن‌ها همچنین با صدور قطعنامه‌ای اعلام کردند استقرار سلاح‌های پیشرفته ایران در جزایر سه گانه به عنوان نقض گسترده حاکمیت دولت امارات و اقدامی تحریک آمیز  محسوب مي‌شود گفت: دشمنان نظام در صدد هستند تا با توسل به اين اقدامات به جهانيان ثابت کنند که ايران  تهدید کننده امنیت و ثبات در منطقه است.

اين فعال دانشجويي در ادامه افزود: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک سرزمین ایران است و تکرار ادعاهای بی اساس   تاثیری بر واقعیت‌های موجود ندارد.
 
دبير تشکيلات سياسي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران با اشاره به واکنش ايران نسبت به کار شکني‌هاي کشور‌هاي عربي خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران بايد در قبال ادعاهاي بي‌اساس کشورهاي عربي برخوردي قاطع و جدي انجام دهد و در صورت ادامه اين روند اين مسئله را  در دادگاه بین المللی مورد پيگيري قرار دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، جامعه ، قاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار