محمدرضا محسن ثانی گفت: جزاير سه‌گانه از حقوق لاينفک جمهوري اسلامي است و هيچ منبع قدرتي حق تصميم گيري راجع به اين قسمت از سرزمين ايران را ندارد.

محمدرضا محسن ثانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس پیرامون ادعای دوباره نسبت به جزایر سه گانه ایرانی گفت: این گونه بیانیه‌ها و اقدامات در ارتباط با جزایر سه گانه ایراني از سوی کشورهای عربی بسیار صورت گرفته ولی حقانیت کشورمان در حاکمیت جزایر بر دنيا پنهان نیست.
 
وی در ادامه تصریح کرد: هرزمان در منطقه بحراني روی می‌‌دهد کشورهای شورای خلیج فارس برای منحرف کردن اذهان عمومی از حربه جزاير سه‌گانه استفاده مي‌کنند واين‌بار نيز با تحرکات مجدد آل خليفه دوباره اين ادعا مطرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت 91 بیان کرد: در حال حاضر در منطقه شاهد برگزاری رزمایش ولایت 91 هستیم که در رسانه‌های غربی و منطقه قدرت ایران را به وضوح به نمایش گذاشته است.
 
محسن ثانی در پایان ادعای کشورهای عربی پیرامون ادعای خود در دادگاه لاهه را بی‌پایه خواند و خاطرنشان کرد: چنین مسئله‌ای قابل طرح در دادگاه بین‌المللی نیست چرا که اين جزاير از حقوق لاينفک جمهوري اسلامي است و هيچ منبع قدرتي حق تصميم گيري راجع به اين قسمت از سرزمين ايران را ندارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جزایر ، دادگاه ، لاهه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار