سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز از شناسنامه دار شدن یکصد نفر از هنرمندان این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در نطنز داود عرب عامری با بیان این مطلب وبا اشاره به اینکه کارت شناسایی این هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله سفال و سرامیک سنتی ، خراطی سنتی ، چادر شب بافی ، قلمزنی ، میناکاری ، منبت چوب ، زردوزی سنتی صادر شده است اظهار داشت: هنرجویان پس از گذراندن دو دوره مقدماتی و پیشرفته و دریافت گواهینامه آموزش می توانند نسبت به أخذ کارت شناسایی هنرمندان اقدام کنند .

وی هدف از این کار را حفظ صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان ، ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی هنرمندان اعلام کرد و اذعان داشت: هنرمندانی که موفق به گرفتن کارت شناسایی شده اند می توانند پس از أخذ گواهینامه مهارت از فنی و حرفه ای از بیمه تامین اجتماعی هنرمندان استفاده نموده و همچنین با در اختیار گرفتن مکانی مناسب ، از این اداره پروانه تولید کارگاهی نیز دریافت نمایند .

عرب عامری تولید و توسعه صنایع دستی را در راستای توسعه گردشگری شهرستان ضروری دانست و تصریح نمود: با پیگیری های لازم دو هنر صنایع دستی سفال و سرامیک سنتی و خراطی نطنز به ثبت در فهرست آثار ملی کشور رسیده اند و تلاش می کنیم سایر رشته های صنایع دستی شهرستان را نیز به ثبت برسانیم . /ع

برچسب ها: اصفهان ، اعطای ، کارت ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.