تروريست هاي مسلح در سوريه در ادامه ترور شخصيت هاي برجسته در اين کشور مدير اوقاف الرقه را در مقابل منزلش ترور کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، وزارت اوقاف در واکنش به اين اقدام اعلام کرد ترور شيخ عبدالله الصالح مردم را از ادامه راه وي براي دستيابي به آزادي و پيروزي بر گروه هاي تروريستي باز نخواهد داشت. 

اين وزارتخانه همچنين افزود ترور علما و مديران اوقاف نشان مي دهد سوريه در اين جنگ با گروه هاي تکفيري و تروريستي و در راس آنها القاعده روبروست. 

در گزارشي در اين باره آمده است شيخ عبدالله الصالح به سبب مواضع ملي گرايانه خود و مخالفت با هرگونه استعمار و وابستگي به دست گروه هاي تروريستي شهيد شد. 

در ادامه بخشي از سخنان ضبط شده شيخ الصالح در يکي از جلسات سخنراني پخش شد که در آنجا گفته بود: "آنها مي خواهند با رواج دادن افکار افراطي و تکفيري اسلام را دچار فروپاشي کنند. آنها با صدور فتواهايي قتل سوري ها و ليبيايي ها يا مردم هر کشور ديگري را مجاز و ريختن خون آنها را مباح اعلام مي کنند. در دين ما چنين چيزي وجود ندارد. "

شيخ الصالح گفت: "برخي از مردم تصور مي کنند اگر عمليات انتحاري انجام دهند يا کسي را بکشند به بهشت مي روند يا اين که مجاهد هستند و در رسانه ها شاهد هستيم که بسياري از طرفداران افکار افراطي مردم را به جهاد در سوريه در ليبي يا عراق و... دعوت مي کنند. جهاد عليه دشمنان است و کشتار بين مسلمانان جنگ به شمار مي رود. خداوند نفرموده است يکديگر را بکشيد بلکه فرموده است اگر دو گروه از مسلمانان با يکديگر درگير شدند بين آنها صلح برقرار کنيد." 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار