دبير سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر خبر داد:

سينماهاي تهران براي ميزباني جشنواره به امكانات ديجيتال مجهز مي شوند

عباسيان از مجهز شدن سالنهاي سينمايي ميزبان جشنواره به امكانات ديجيتال خبر دادو گفت:كليه سينماهاي نمايش دهنده فيلمهاي جشنواره در تهران براي ميزباني جشنواره فجربه امكانات ديجيتال مجهز خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر وي با اعلام اين خبر افزود: تجهيز سالن هاي سينما به امكانات پخش ديجيتال مزيت هاي گسترده اي دارد كه قطعا، آغاز آن در جشنواره سي و يكم يك اقدام اساسي، ماندگار و پويايي خواهد بود كه به نفع سينما، فيلم ها و فيلمسازان است.
به گفته وي، كيفيت پخش قوي، كيفيت رنگ و نور، نبود مشكلاتي از نوع نرسيدن كپي ها با سيستم ديجيتال منتفي مي شود. سیستم پخش دیجیتال در اکثر کشورهای دنیا رایج است. سازمان سينمايي هم از مدتی پیش در صدد تجهیز کردن سالن‌های سینما به این سیستم بوده است.
دبير سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر معتقد است به لحاظ کیفیت پخش سیستم دیجیتال بسیار قوی تر از سیستم آنالوگ است و رنگ و نور در این سیستم از کیفیت بیشتری برخوردارند. همچنين، به لحاظ هزینه هم به نفع سینما است، ضمن اينكه سیستم دیجیتال برای آثار سینمایی امنیت زیادی دارد اين در حالي است كه  فیلمسازان می‌توانند قبل از پخش کیفیت آثار خود را به لحاظ نور و رنگ بررسی کنند و نگرانی نداشته باشند.
وي اضافه كرد: دیجیتالی کردن سیستم پخش در سینماهاي كشور يك راهبرد جدي سازمان سينمايي بوده است و اميدواريم با سی و یکمین جشنواره فیلم فجر كليد اين تحول به صورت اساسي و گسترده زده شود.
شايان ذكر است سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبيري محمدرضا عباسيان برگزار می‏نماید./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار