نشست نقد و بررسي فيلم "مدرسه"؛

انتقاد عباسيان از برخورد منفعلانه در رسانه ها

محمدرضا عباسيان برخورد رسانه ها در قبال اتفاقات دردناك بسيار منفعلانه دانست.

 به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم مستند "مدرسه" با حضور محمدرضا عباسيان دبير جشنواره فيلم فجر و كارگردان مستند، جمعي از اهالي مستند و خبرنگاران شب گذشته در سينما فلسطين برگزار شد.
محمدرضا عباسيان كارگردان مستند "مدرسه" در اين نشست در خصوص شكل گيري ايده اصلي اين مستند گفت: مستند "مدرسه" قصه آدم هايي از بوسني است كه خواستار جنگ و درگيري نبودند و به ناچار وارد اين جنگ شدند.
وي ادامه داد: با همكاري شبكه 4 سيما و پيدا كردن سرمايه گذار و با برآورد اندك توليد را در زمستان 88 شروع كرديم و اين گونه 8 قصه با 8 فيلم تبديل شد.
وي ادامه داد: براي توليد اين مستند سفرهاي مختلفي به تركيه و بوسني و دانمارك داشتيم و در تركيه دختران با حجابي را مي ديديم كه به خاطر حجاب اجازه ادامه تحصيل نداشتند و وقوع جنگ در بوسني باعث ايجاد تصويرسازي در ذهن ما شد.
عباسيان در خصوص حضور در جشنواره بين المللي عنوان كرد: حضور اين مستند در جشنواره لهستان دريافت جايزه شمشير نقره اي را برايم در پي داشت و به غير از آنجا اولين نمايش آن در ايران بود.
وي در خصوص موضوع مردم دانمارك اشاره كرد: تصوير دختر دانماركي نشان مي داد كه زندگي به لحاظ تمام نشدن تاثيرات جنگ همچنان به پايان نرسيده است و اين تجربه در پي جذابيت،‌ تصويري دردناك از جنگ داشت.
عباسيان تاكيد كرد: متاسفانه نسبت به بوسني و اتفاقات دردناك پس از جنگ منفعلانه برخورد شده است و اين گونه رخداد ها براي برخي مديران ضروري نيست.
وي افزود: رسانه هاي ما بيشتر در خبرسازي به جاي پيشرو بودن پيرو هستند و نسبت به حادثه هايي چون جنگ وگشته شدن مردم بي گناه كم كاري مي كنند.
عباسيان بيان كرد: زخم جنگ همچنان در بوسني وجود دارد اما برخلاف دولت بوسني مردم آن هميشه سپاسگذار و  علاقمند به ملت ايران هستند.
وي در ادامه در خصوص نوع فيلم سازي مستندها، اظهار داشت: فيلم ساز مستند هميشه به صورت  منفعل قصه و اتفاقات را بيان ميكند و با انتقال درست روايت به مخاطب، قضاوت را به عهده آن ها مي گذارد.
عباسيان ضمن اشاره به آثار قبلي خود خاطرنشان كرد: در فيلم هاي مستند آن طور كه قصه بسيار اهميت دارد ساختار تاثيري ندارد و به طور قطع ساخت قانا را به عنوان يكي از آثار هنري خود قبول دارم.
وي در پايان گفت: در مدت 20 سال فعاليت هنري ام "قانا" در مقايسه با ديگر آثارم برتري بالايي دارد و آن را جزو كارهاي مهم خودم مي دانم.
گفتني است، در حاشيه اين مراسم و در ميان صحبت هاي محمدرضا عباسيان كودكي با دادن خوراكي خود به دبير جشنواره فضاي جلسه را از حالت جدي به خنده تبديل كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار