اجراي سياست هاي اصل 44 در بخش نيرو با تهيه مقررات مربوطه تا چند ماه آينده منجر به واگذاري سهام نيروگاه هاي برق و شرکت هاي آب و فاضلاب از طريق بازار سرمايه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد نامجو وزير نيرو در چهارمين همايش بررسي ابعاد اجرايي سياست هاي اصل 44 با بيان اين مطلب گفت: تاکنون 26 طرح آب شيرين کن در کشور به بهره برداري رسيده و ظرفيت قانون در اين رابطه در اختيار وزارت نيرو است، ضمن آنکه پيشنهاد بالاي 300 ميليارد تومان براي راه اندازي طرح هاي آب شيرين کن با همکاري وزارت اقتصاد براساس واگذاري هاي انجام شده به بخش خصوصي در قبال همکاري هاي انجام شده از سوي وزارت نيرو پيش بيني شده است.

وزير نيرو ادامه داد: در بحث واگذاري ها در حوزه نيرو شرط اصلي رقابتي سازي فعاليت هاي بنگاه هايي مانند وزارت نيرو است، دوم شرايط حاکميتي در واگذاري نيروگاه ها که اين موضوع در حال شکل گيري در وزارت نيرو است.

نامجو تصريح کرد: نياز اصلي وزارت نيرو در خصوص واگذاري ها به بخش خصوصي در زمينه اجراي فعاليت هاي اقتصادي بخش خصوصي در زيرمجموعه هاي وزارت نيرو وجود نهادهاي تنظيم مقررات براي واگذاري شرکت توزيع نيرو، شرکت آب و فاضلاب براساس شرايط رقابتي و حاکميتي است که اين موضوع در شوراي رقابت بايد پيگيري تا به شکل نهايي برسد.

وي ادامه داد: موضوع ظرفيت سازي در بخش خصوصي با  توجه به حجم بالاي واگذاري به دليل نبود ظرفيت بالا در بخش خصوصي نيازمند بررسي هاي دقيق از سوي مسئولان است.

نامجو اظهار داشت:‌ تعيين تکليف هزينه هاي تمام شده در خصوص فعاليت هاي شرکت هاي مجموعه وزارت نيرو و تعيين نرخ تکليفي که دولت براي آب و برق تعيين مي کند در کنار منافع حاصل از اين واگذاري ها که بايد به بنگاه ها و وزارتخانه نيرو بازگردانده شود بايد به طور دقيق تعيين و مشخص شود.

نامجو با بيان اينکه اصل 44 منابع زيادي براي توسعه فعاليت هاي تمامي مجموعه وزارت نيرو دارد گفت: ما بايد از کمک به خصوصي در افزايش توانمندي هاي حوزه نيرو در شرايط فعلي تحريم هاي اقتصادي به خوبي استفاده کنيم زيرا بخش خصوصي از ظرفيت ها و توانمندي هاي خاصي براي پيشبرد اهداف سرمايه گذاري هاي ثابت مردم در حوزه نيرو برخوردار است که مي توان از آن با تهيه مقررات و قوانين مناسب به خوبي استفاده کرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار