سال های سال، این قسمت از «زیارت عاشورا» هم دل عاشقان ثارالله (علیه السلام) را آتش می زد و هم آنان را به فکر فرو می برد که چطور امکان دارد کسی در روز شهادت حجت خدا و بهترین انسان روی زمین، شادی کند!

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ ولایت فقیه در جدیدترین نوشته خود آورده است:

سال های سال، این قسمت از «زیارت عاشورا» هم دل عاشقان ثارالله (علیه السلام) را آتش می زد و هم آنان را به فکر فرو می برد که چطور امکان دارد کسی در روز شهادت حجت خدا و بهترین انسان روی زمین، شادی کند!

در عاشورای سال 88 اما این فراز از زیارت عاشورا در معرض دید مردم ایران قرار گرفت. نسخه ی جدید یزیدیان زمان در قالب جنبش سبز بروز کرد و در روز ماتم آل الله، بساط کف و سوت و هلهله به راه افتاد. پرچم های مزین به نام سالار شهیدان (علیه السلام) را به آتش کشیدند و به اشک پاک و مقدس عزادارن، خندیدند. به اصل ولایت فقیه، هتاکی کردند و با حذف اسلام، شعار «جمهوری ایرانی» سر دادند. در این میان و طبق معمول، حمایت آمریکا و اسراییل و انگلیس و ... هم به صراحت، اعلام شد.

اما...اما مردم ایران که سال ها در مکتب اباعبدالله (علیه السلام) درس معرفت و بصیرت، آموخته بودند اجازه ی تکرار تاریخ را ندادند و با حضور انبوه و به موقع خود، بساط فتنه و فتنه گر را در هم پیچیدند. اثر راهپیمایی میلیونی 9دی، مشابه اثر خون مقدس سیدالشهدا بود. همان گونه که تنها راه نجات اسلام از توطئه ی پیچیده ی امویان، شهادت حسین (علیه السلام) بود در سال 88 نیز شرایط مشابهی اتفاق افتاد؛ چرا که «فتنه 88 تنها آن چیزی نبود كه توی خیابان دیده شد، زمینه‌هایی چیده بودند و اهداف خطرناكی داشتند، با برخوردهای سیاسی و امنیتی، حل نمی‌شد. یك حركت عظیم مردمی لازم داشت كه این حركت، حركت 9 دی بود كه مردم آمدند و بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه 9 دی در تاریخ یك حادثه ماندنی است.»2

بصیرت ملت

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1- « و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین صلوات الله علیه»

2- بیانات رهبر معظم انقلاب در در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی / 21 دی 1390

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار